۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۳۸۰۷۴
ایرانمنش:

آزادی شعار جهانی انقلاب اسلامی است

آزادی شعار جهانی انقلاب اسلامی است
مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله با بیان اینکه آزادی شعار جهانی انقلاب اسلامی است، گفت: تمدن سازی مقدمه ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هانی ایرانمنش مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله، امروز در نشست تخصصی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: در بیانیه با دو دسته نوآوری روبرو هستیم.

وی افزود: دسته اول در متن و اندیشه رهبری و دیگر نوآوری در اندیشه عمومی و در فضای اجتماع و نخبگانی است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه تحول و تغییر خواسته اصلی بیانیه است، اظهار داشت: آن تحولات شامل تحول در گفتمان های عمومی، تحول در گفتمان سازی و حکمرانی، تحول در سازمان جریان انقلابی و تحول در ساختارهای اجتماعی می شود.

مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله  با اشاره به نوآوری های موجود در بیانیه، ابراز کرد: بخشی از این نوآوری ها نوآوری توصیفی تاریخی، نوآوری های نظری، نوآوری های راهبردی و برخی دیگر از این نوآوری ها معطوف به فضای اجتماعی، سازماندهی و حکمرانی می شوند.

وی درخصوص نوآوری توصیفی و تاریخی، گفت: این طرح بحث قابل گفتگو است چرا که ما با یک حکیم تاریخ‌دان طرف هستیم؛ بنابراین زمانی که بیانیه سخن از عصر جدید به میان می آورد در اصل برایند تحلیل تاریخ اجتماعی را تبیین می کند و می داند که الان بزنگاه شکل گیری تاریخ جدید است.

ایرانمنش ادامه داد: در نوآوری توصیفی تاریخی بحث تحلیل اجتماعی از وضع و عظمت جوانان جامعه به میان می آید؛ همچنین رهبری در این بخش به این نکته که غرب چگونه توانست قدرت جهان شود اشاره دارند.

مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله درباره نوآوری های نظری، گفت: در نوآوری های نظری بیانیه تمدن سازی مقدمه ظهور است، در مسأله خودسازی نیز حضرت آقا به مساله امت گرا اشاره دارند.

وی به ادبیات عرفانی بیانیه اشاره کرد و اظهار داشت: عرفان حضرت آقا در این بیانیه عرفان مبارزه و حرکت اجتماعی است.

ایرانمنش درخصوص نوآوری های راهبردی، ابراز کرد: در بیانیه گام دوم جهاد و نوآفرینی نخستین ریشه جهاد است و این مهم به عنوان یکی از اولویت های اجتماعی مطرح می شود، عنایت حضرت آقا به شناختن و شکستن حصار تبلیغاتی دشمن است و دیگر طرح بحث انقلاب علمی است که متاسفانه با کم‌توجهی روبرو شد.

مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله ادامه داد: عبارت تغییر مدار اداره کشور مبتنی بر پیشرفت که حضرت آقا بیان فرمودند بسیار عظیم است و تاکید بر یک تحول عظیم در اداره کشور دارد.

وی افزود: آزادی سرلوحه شعارهای جهانی انقلاب اسلامی است و این پدیده ای است که ما بسیار از آن غفلت داریم و در زمینه پردازش به مقوله آزادی ضعف نظری و گفتمانی بسیار زیادی دیده می شود و از دید رهبر انقلاب سرلوحه شعارهای جهانی انقلاب اسلامی آزادی است.

ایرانمنش در ادامه بیان کرد: مقصود از ایران بزرگ در بیانیه همان ایران تمدنی به جای ایران جغرافیایی است که در میان مرزها تعریف می شود.

مسؤول عملیاتی گام دوم قرارگاه بقیةالله در پایان خاطر نشان کرد: یکی از محورهای اجتماعی در بیانیه مربوط به امت پیشتاز می شود؛ اگر امتی پیشتاز شود یک حرکت عمومی در تحقق بیانیه به وجود می آید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات