۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۳۸۱۱۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فرزندان خود را با نیت سربازی امام زمان تربیت کنیم

فرزندان خود را با نیت سربازی امام زمان تربیت کنیم
امام جمعه بجنورد گفت: باید فرزندانی تربیت کنیم که اگر امام زمان (عج) ظهور کرد بتوانند در رکاب ایشان سربازی کرده و فرمان ببرند و نیاتشان را عملیاتی و اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جشن نماز و عبادت نونهالان در بجنورد، با تأکید بر ضرورت و اهمیت تربیت دینی و قرآنی فرزندان، خواستار اهتمام ویژه والدین به تربیت اسلامی نونهالان شد.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که ما را به امام زمان (عج) نزدیک‌تر می‌کند این است که فرزندان خود را به‌عنوان سرباز امام زمان (عج) تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ما زمان ظهور امام عصر (عج) را نمی‌دانیم؛ ازاین‌رو همیشه باید آماده بوده و فرزندانی تربیت کنیم که اگر امام ظهور کرد بتوانند در رکاب ایشان سربازی کرده و فرمان ببرند و نیاتشان را عملیاتی و اجرایی کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سرباز امام زمان (عج) تربیت کنیم بی‌تردید باید از کودکی شروع کنیم؛ زیرا کودکان مانند موم منعطف بوده و می‌توانیم آن‌ها را به هر شکلی که بخواهیم دربیاوریم.

وی با بیان اینکه نونهالان مانند نهال تازه‌ای که از زمین روییده هستند و انعطاف فراوانی دارد، افزود: یک گل کوچک در گلدان به راحتی شکل متفاوتی می‌گیرد اما اگر همین گل و نهال رشد کرد و قوی‌تر شد تا بخواهیم به او حالت بدهیم می‌شکند؛ زیرا قابل‌انعطاف نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر این اساس بهترین دوران تربیت و شکل‌دهی شخصیت برای فرزندان ما دوران طفولیت و کودکی است؛ زیرا شخصیت آن‌ها آماده شکل‌گیری بوده و هر شکلی که به آن‌ها بدهیم قبول می‌کند.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «إنَّما قَلبُ الحَدَثِ کالأرضِ الخالِیَهِ ما اُلقِیَ فی‌ها مِن شَیءٍ قَبِلَتهُ فبادَرتُکَ بِالأدَبِ قَبلَ أن یَقسُوَ قَلبُکَ و یَشتَغِلَ لُبُّ» و تأکید می‌کند دل نوجوان مانند زمین خالی است که هر چه در آن افکنده شود آن را می‌پذیرد؛ ازاین‌رو من پیش از آن‌که دلت سخت و خردت مشغول شود، به تأدیب و تربیتِ تو شتافتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شما در زمین خالی هر بذری بریزید رشد کرده و محصول تحویل می‌دهد؛ زیرا زمین آمادگی دارد اما باغبان باید بذر مناسبی یافته و در زمین مناسب بپاشد و آبیاری کند تا محصول شایسته‌ای تولید شود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات