۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۳۵۸۶۷
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌ تربیت مربی بیانیه گام دوم و تلبس در حوزه خراسان شمالی

برگزاری کارگاه‌ تربیت مربی بیانیه گام دوم و تلبس در حوزه خراسان شمالی
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری کارگاه دوروزه تلبس ویژه طلاب برادر مدارس علمیه استان به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: کارگاه آموزشی تلبس ویژه طلاب برادر مدارس علمیه استان به مدت دو روز و با حضور اساتیدی از مشهد مقدس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل کلاس‌های مهارت تبلیغ، کلاس‌های بصیرت افزایی، بایدها و نبایدهای طلبگی، روش بیان احکام، فرق و جریان‌های انحرافی، سبک زندگی، مذاهب اسلامی با گرایش سلفی گری مطرح شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، افزود: در این کارگاه 100 نفر از طلاب استان شرکت داشتند.

کارگاه آموزشی تربیت مربی بیانیه گام دوم

حجت‌الاسلام مهرپویان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همچنین به همت اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی و همکاری نهادهای فرهنگی و حوزوی کارگاه آموزشی تربیت مربی بیانیه گام دوم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین راجی در بجنورد برگزار شد.

وی اضافه کرد: این کارگاه به مدت یک روز و با حضور تعداد 600 نفر از نخبگان و فرهیختگان استان با سرفصل‌های مختلف مبتنی بر بیانیه گام دوم در مرکز استان برگزار شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.

امسال در این استان بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در حال تحصیل هستند.

همچنین امسال حدود ۱۶۰ استاد اعزامی و حق‌التدریسی در حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۴۰ استاد اعزامی هستند که به‌صورت تمام‌وقت بین طلاب بوده و تدریس دروس مختلف را بر عهده دارند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات