۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۳۵۲۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بهره‌گیری از اندیشه‌های مختلف و تضارب آراء راهکار برون‌رفت از مشکلات است

بهره‌گیری از اندیشه‌های مختلف و تضارب آراء راهکار برون‌رفت از مشکلات است
امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه هیچ پشتیبانی چون مشاوره نیست، گفت: برخورد و تضارب اندیشه‌ها و آراء راهکار و روزنه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان که به مناسبت بیست و چهارم الی سی‌ام دی‌ماه هفته شورای آموزش‌وپرورش برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت مشورت در اسلام، اظهار کرد: بر اساس تعالیم اسلامی مشورت در حقیقت پشتوانه عقل و خرد انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید: «لا ظَهِیرَ کالمُشاوَرَةِ» و تأکید می‌کند هیچ پشتیبانی چون مشاوره نیست، افزود: در مشورت و رایزنی انظار در کنار هم قرار می‌گیرد و موضوع رشد می‌کند؛ زیرا برخورد و تضارب اندیشه‌ها و آراء راهکار و روزنه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه وقتی افکار مخلوط می‌شود محصولی به نام رأی صائب تحویل می‌دهد، اضافه کرد: افکار خوب و ناب معمولاً به‌صورت فردی اندک است ولی وقتی انسان‌های معمولی افکار خود را روی هم می‌گذرند از لابه‌لای این آرا تصمیم خوب و راهکار تربیتی مؤثر بیرون می‌آید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: با رایزنی و تصمیم‌گیری‌ها راهکارهای سالم‌تر و صحیح‌تر و راه‌های میان‌بر به دست می‌آید، راهکارهایی که ما را به سرعت و دقت و سلامت به مقصد می‌رساند.

وی افزود: مشورت برای پخته شدن تصمیم‌گیری‌ها ضروری است؛ ازاین‌رو باید از افکار و نگاه دیگران به‌ویژه در مسائل تربیتی و انسانی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای شورای آموزش‌وپرورش، افزود: شما بازویی برای شورای عالی آموزش‌وپرورش هستید؛ به همین دلیل باید بکوشید طرح‌های پخته و سنجیده‌ای را به این شورا ارائه کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان، گفت: شما آفت‌ها و ارزش‌ها در مجموعه آموزش‌وپرورش را می‌شناسید و از سوی دیگر راهکارهای مرتبط با مسائل آموزش‌وپرورش را هم می‌دانید؛ ازاین‌رو باید هم‌اندیشی و تضارب آرا برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود طرح‌های پخته و سنجیده ارائه دهید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات