۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۳۸۲۲۵
امام جمعه اهل سنت تربت جام مطرح کرد؛

امیدآفرینی در جامعه و راه های تقویت آن از نگاه قرآن

امیدآفرینی در جامعه و راه های تقویت آن از نگاه قرآن
مولوی برزگر گفت: باید با افق های باز و روشن آینده را دیده، برنامه ریزی کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم که پیامبران و مصلحان چنین بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی امان الله برزگر، امام جمعه اهل سنت سمیع آباد تربت جام امروز در همایش دو روزه با عنوان «راهكارهاي اميدآفريني در امت اسلامي در گام دوم انقلاب» در زائرسراي رضوي به امیدآفرینی در جامعه و راه های تقویت آن از نگاه قرآن اشاره کرد.

وی به سه روش شناختی، عاطفی و رفتاری برای ایجاد و تقویت امیدآفرینی با توجه به آیات قرآن اشاره و اظهار کرد: باید با افق های باز و روشن آینده را دیده، برنامه ریزی کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم، پیامبران و مصلحان چنین کسانی هستند.

مولوی برزگر بیان داشت: امید به معنای آرزو، رجاء و چشم داشت است و در مقابل آن ناامیدی وجود دارد، امید به معنای داشتن افکار و آرزوی مثبت است و از مولفه های اساسی امیدآفرینی مولفه های عاطفی مانند دوست داشتن، اعتماد و احساس خوشایندی می باشد.

امام جمعه اهل سنت سمیع آباد تربت جام با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد امیدآفرینی و مورد رحمت قرار گرفتن بندگان خطاکار، گفت: خداوند در قرآن به این امر اشاره دارد که خداوند همه گناهان را می بخشد به شرطی که توبه کند و این ها باید برای مردم گفته شود.

وی اظهار کرد: دستاوردهایا نقلاب در همه عرصه ها نسبت به قبل از انقلاب بسیار بیشتر است و این ها امید آفرین هستند و باید بازگفته شود همچنین حضور مردم امیدآفرین است که در جریان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد این حضور امیدآفرین بودیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات