۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۸۲۳۸
حجت ‌الاسلام رسایی:

برخی مسؤولان از تریبون رسمی اصل نظارت بر انتخابات را زیر سوال می برند

برخی مسؤولان از تریبون رسمی اصل نظارت بر انتخابات را زیر سوال می برند
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور نتیجه تنبلی، اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی مسؤولان است، گفت: عملکرد شورای نگهبان نباید به هیچ عنوان زیر سوال برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه شنبه طی سخنانی در جمع نمازگزاران مسجد جواد الائمه(ع)، گفت: سال گذشته دشمنان ادعا داشتند که انقلاب چهل سالگی خود را نمی بیند اما دو سال گذشته و همه نقشه های دشمن نقش برآب شده است.

وی با بیان اینکه ایران به معنای واقعی کلمه ابرقدرت جهان است، تصریح کرد: دشمنان در عرصه اقتصادی، رسانه، نظامی و همه زمینه ها صاحب قدرت هستند و با همه قدرت به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی بودند اما انقلاب اسلامی هنوز پابرجاست و دشمن با همه قدرتش نتوانسته کاری کند پس کشور ما ابرقدرت است. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی دلیل ابرقدرت بودن کشورمان را ایدئولوژیک و مکتب اسلامی عنوان کرد و افزود: حیات ۴۱ ساله نظام جمهوری اسلامی نشان از سقوط نظام سرمایه داری و پیروزی این انقلاب دارد.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: مردم در دوران قبل از انقلاب اسلامی نقشی در سرنوشت کشور و انتخاب مسؤولان نداشتند اما پس از پیروزی انقلاب در چارچوب دین مداری با شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور سهیم هستند.

وی با تاکید براینکه قدرت نظام با رای مردم است، افزود: باید با حضور پرشور خود در انتخابات بهترین افراد را به مجلس بفرستیم تا شرمنده خون شهدا نباشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وظایف شورای نگهبان در رابطه با بحث انتخابات بیان کرد: برخی مسؤولان از تریبون رسمی اصل نظارت را زیر سوال می برند. 

وی افزود: مدتی است که رییس جمهور به شواری نگهبان حمله کرده و آخرین مورد آن روز ۱۲ بهمن در حرم امام راحل بود که اصل نظارت را زیر سوال برد.

حجت الاسلام رسایی عنوان کرد: رییس جمهور اوایل می گفت ۳۰ درصد مشکلات به دلیل تحریم است و ۷۰ درصد به دلیل بی تدبیری مسؤولان؛ اما پس از ۶ سال هنوز هم شاهد مشکلات هستیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر مشکلات به دلیل اشرافی گری، رفاه طلبی و تنبلی مسؤولان است، برخی وزرا هزار میلیارد تومان ثروت دارند، البته سرمایه داری بد نیست اما سرمایه دار نباید مدیر باشد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران خوب نیز زیاد هستند و اگر نبودند انقلاب اسلامی چهل سال پابرجا نمی‌ماند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
قوانین باید طوری تدوین شود که بسیاری از موارد در مرحله ثبت‌نام یا پیش از رسیدن به بررسی پرونده آن‌ها در شورای نگهبان، حل و فصل شود و افراد نسبت به علت عدم شایستگی‌شان توجیه شوند. البته بسیاری از این افراد، به شرایط خود آگاه هستند و با هدف تحمیل هزینه بر نظام جمهوری اسلامی و سست کردن ارکان آن مانند شورای نگهبان از سوی برخی جریانات سیاسی برای ثبت‌نام تشویق می‌شوند.
0
0
ناشناس
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
احسنت