۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۳۸۳۸۱
حجت الاسلام قائمی:

طلاب باید مبلغ نظام و اصل انتخابات باشند

طلاب باید مبلغ نظام و اصل انتخابات باشند
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طلاب باید مبلغ نظام و اصل انتخابات باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به این که امروز در یک گردنه تاریخ ساز قرار داریم، گفت: باید امروز در بخش معرفت شناسی طلاب به ویژه در مسأله انقلاب تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
وی به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که طلاب باید مبلغ نظام و اصل انتخابات باشند، افزود: باید انتخاب شایسته و اصلح از سوی طلاب و روحانیان در جامعه تبیین شود و ورود مدیران و ساختار‌های آموزشی حوزه برای فرد خاصی در انتخابات ممنوع است.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که تنها انقلاب ارادی در دنیا انقلاب اسلامی ایران است که متأثر از مؤلفه‌های اسلامی شیعی است، گفت: ریشه انقلاب اسلامی معنویت گرایی سیاسی است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران به عظمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که عظمت و جایگاه انقلاب اسلامی را باید در نگاه فیلسوفان غربی مطالعه کنیم، خاطرنشان کرد: نقش انقلاب اسلامی به عنوان یک بازیگر قدرتمند در منطقه و جهان بسیار پررنگ و تعیین کننده بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب از سوی طلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: مسأله حوزه انقلابی که مقام معظم رهبری نیز به عنوان مادر انقلاب به آن اشاره کردند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بحث جذب طلاب جدید در حوزه از اسفند ماه آغاز می‌شود بر ضرورت تشکیل کمیته جذب و پذیرش طلاب در سطح مدارس علمیه تأکید کرد.
 
وی همچنین بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مدارس با آموزش و پرورش به منظور جذب بیشتر دانش آموزان جهت تحصیل در مدارس علمیه تأکید کرد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که گروه‌های علمی تربیتی اساتید باید بیش از پیش در سطح مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: این گروه‌های علمی مورد تأکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور است و باید به طور جدی از سوی مدیران مدارس علمیه دنبال شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
قوانین باید طوری تدوین شود که بسیاری از موارد در مرحله ثبت‌نام یا پیش از رسیدن به بررسی پرونده آن‌ها در شورای نگهبان، حل و فصل شود و افراد نسبت به علت عدم شایستگی‌شان توجیه شوند. البته بسیاری از این افراد، به شرایط خود آگاه هستند و با هدف تحمیل هزینه بر نظام جمهوری اسلامی و سست کردن ارکان آن مانند شورای نگهبان از سوی برخی جریانات سیاسی برای ثبت‌نام تشویق می‌شوند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
صحیح است.
0
0