۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۳۸۳۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیِ عافیت طلب نه در خدمت دین است و نه در مسیر نظام

روحانیِ عافیت طلب نه در خدمت دین است و نه در مسیر نظام
حجت الاسلام شکراللهی با بیان این که رسالت های حوزه علمیه جدای از اهداف انقلاب نیست، طلبه و روحانی عافیت طلب را خارج از مسیر دین و نظام دانست.

حجت الاسلام حسن شکراللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبه صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ روحیه و شور انقلابی در حوزه علمیه، گفت: هویت نظام اسلامی بر پایه انقلابی بودن است؛ انقلابی که منشأ تحول همه جانبه ایران شد، باید در روحیات مردم، مسؤولان و همه گروه ها وجود داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی به سوی تکامل فردی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی است؛ بنابراین حوزه علمیه اعم از طلاب و اساتید باید روحیه انقلابی یعنی تحول خواهی به سوی تکامل همراه با مردم بودن را حفظ کنند.

وی افزود: اگر این روحیه در حوزه علمیه وجود داشته باشد، برای همیشه می تواند کارآمد، موفق و در خدمت مردم و نظام باشد.

وی نقطه مقابل روحیه انقلابی را عافیت طلبی و دنیا گرایی دانست و اضافه کرد: اگر حوزه و روحانیت به جای توجه به ارزش ها و روحیه انقلابی به سمت مادی گرایی برود، نه در خدمت مردم خواهد بود و نه در خدمت نظام و یقینا چنین حوزه ای نمی تواند در مسیر تحول خواهی و حرکت به سمت پیشرفت قرار گیرد.

حجت الاسلام شکراللهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر راهکارهای حفظ شور انقلابی در بین طلاب و فضلای حوزه تبیین کرد:  لازمه تحقق این مهم در حوزه علمیه در نظر گرفتن و حرکت در مسیر آرمان هایی است که حضرت امام خمینی و به دنبال آن رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند.

وی برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه حرکت بر اساس منشور روحانیت حضرت امام را پیشنهاد و تاکید کرد: حوزه انقلابی رسالت های حوزه علمیه را به خوبی می شناسد و براساس آن حرکت می کند، گفت: از رسالت های حوزه علمیه می توان به شناخت کامل دین، خدمت به دین و تبلیغ آن برای مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام شکراللهی نقش طلاب را در حفظ روحیه انقلابی در حوزه های علمیه بسیار مهم و حیاتی خواند و تاکید کرد: همان گونه که قوام انقلاب اسلامی به مردم است، قوام انقلابی بودن حوزه علمیه نیز به طلاب است و در صورت زنده و حاکم بودن شعارهای انقلابی در میان طلاب اگر بر فرض مسؤولان حوزوی نیز در این زمینه کوتاهی کنند، باز هم باید بر اساس خواسته طلاب و بدنه حوزه علمیه به سمت انقلابی گری حرکت کنند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات