۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۸۴۲۴
امام جمعه شهرکرد در دیدار وزیر صنعت:

اتکا به توان داخلی تنها راه رفع چالش‌ها در حوزه اقتصاد است

اتکا به توان داخلی تنها راه رفع چالش‌ها در حوزه اقتصاد است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: به یقین اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی تنها راه رفع چالش‌ها در حوزه اقتصاد است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، به مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: به یقین اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی تنها راه رفع چالش‌ها در حوزه اقتصاد است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم روی پای خود بایستیم و به داشته‌های ملی خود ببالیم که از تولید و سرمایه گذاران داخلی حمایت همه جانبه صورت گیرد، افزود: باید دولت با همه توان نسبت به رفع موانع پیش روی تولید وارد میدان عمل شود و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه نباید نگاه ما به بیرون باشد و تنها باید روی دانش و توان داخلی متمرکز شویم، خاطرنشان کرد: تکیه بر واردات بیش از حد قطعا برای کشور آفت زا است.

وی در ادامه با اشاره به ایام الله دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای بازخوانی چالش‌ها و فرصت‌های انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: به یقین بالندگی و عزت امروز مردم ایران مرهون انقلاب اسلامی است و همه قدردان آن هستیم.

وی در ادامه به مشکلات استان در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مسأله آب از مهمترین این مشکلات است که رفع آن نیازمند تصمیم کلان و اساسی است.

در ادامه این نشست نیز رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۱۰ ماهه امسال علاوه بر افزایش تولید محصولات، ایران در برخی صنایع موفق به ثبت رکورد شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن قصد داشت تولید کشور را در ۳ ماهه آخر سال ۱۳۹۷ تعطیل کند، افزود: در این مدت علاوه بر افزایش تولید مس و فولاد، توانستیم در این بخش رکورد بزنیم و در بخش فولاد با پشت سرگذاشتن فرانسه و ایتالیا به رتبه دهم دنیا در این بخش برسیم./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات