۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۸۴۶۷

پیشنهادی که ترامپ با طرح آن قصد منصرف‌کردن ایران از انتقام سردار سلیمانی را داشت!

پیشنهادی که ترامپ با طرح آن قصد منصرف‌کردن ایران از انتقام سردار سلیمانی را داشت!
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل درباره اقدامات آمریکایی برای جلوگیری از انتقام خون شهید سلیمانی به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش خبرگزاري رسا، حسین امیر عبداللهیان در گفتگوی اختصاصی  درباره پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها از طریق برخی میانجیگر‌ها گفتند که ما می‌توانیم از قبل درباره برخی مناطق آمریکایی که ایران می‌خواهد هدف قرار دهد، توافق کنیم؛ اما ایران با این امر مخالفت کرد و اعلام کرد این ما هستیم که این اهداف و سطح پاسخ و واکنش را خود تعیین می‌کنیم.

وی افزود: بمباران موشکی پایگاه عین الاسد تنها پاسخی به حمله امریکایی به خودروی شهید سلیمانی و همراهانش است و نه به ترور سردار سلیمانی؛ میانجیگر‌ها پس از ترور سلیمانی پیام‌های آشکاری از  ترامپ بدین مضمون منتقل کردند که اگر ایران ترور سلیمانی را انتقام نگیرد ترامپ حاضر است تا تمام تحریم‌ها که در حیطه اختیارات رییس جمهور است، علیه ایران رفع کند؛ اما ایران مخالفت کرد.

عبداللهیان گفت: آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند که ما پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهیم؛ زیرا بسیار مجهز و مستحکم بود و اگر هدف قرار بگیرد آن‌ها می‌توانستند موشک‌های ما را ساقط کنند و یا آن‌ها را منحرف کنند؛ اما آن‌ها از پاسخ ایران غافلگیر شدند و نتوانستند هیچ یک از موشک‌های ایرانی را ساقط و یا منحرف کنند.

پیشنهادی که ترامپ با طرح آن قصد منصرف‌کردن ایران از انتقام حاج قاسم را داشت

وی درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی اظهار داشت: ما دوستانمان در عراق را تحت فشار قرار نمی‌دهیم؛ اما آن‌ها از اشغالگری بسیار رنج کشیدند؛ آمریکایی‌ها باعث شدند تا فساد در عراق منتشر شود؛ اما عراقی‌ها خود راه‌های اخراج نیرو‌های امریکایی را تعیین می‌کنند.

عبداللهیان در خصوص مساله ادلب توضیح داد که در ادلب هزاران تروریست از جمله تروریست‌های بیگانه وجود دارند و سوریه حق دارد تا این مناطق را پاکسازی کند./1360/

منبع: العالم

ارسال نظرات