۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۳۸۵۲۸
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی‌اکبری:

ائمه جمعه احیاگر مساجد باشند

ائمه جمعه احیاگر مساجد باشند
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان ها باید با استفاده از جوانان و ایجاد جاذبه در بین مردم احیاگر مساجد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، عصر امروز در مراسم گردهمایی ائمه جمعه استان همدان با اشاره به‌ ضرورت برنامه‌ریزی منسجم از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سال آینده، عنوان کرد: ائمه جمعه باید با برنامه‌ریزی دقیق در سال آینده و با اشاره به مسائل مهم در مناطق افق روشنی را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: همدان یکی از استان‌های مهم و بااهمیت است که با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی و دیگر ائمه جمعه، افق روشنی را در سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی است، خاطرنشان کرد: استان همدان یک استان عادی نیست و ائمه جمعه باید از ظرفیت‌های موجود در این استان به نحو احسن استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد جاذبه برای حضور حداکثری در نماز جمعه یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما است و ائمه جمعه باید در راستای تقویت نماز جمعه و ایجاد شرایط مناسب بکوشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به‌ ضرورت احیای مساجد، گفت: مساجد سنگرهای الهی هستند و در این زمینه باید ائمه جمعه با برنامه ریزی دقیق و منسجم از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در رابطه با احیای مساجد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اداره مساجد از شئون کلی ولی امر است و به تبع آن نماینده‌های ایشان در این زمینه باید در استان‌ها متصدی این امر مهم باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: همه امور مساجد و محله باید از سوی امامان جماعت حل شود و امام جماعتی توانسته موفق عمل کند که مسجد و محله موفق و بدون مشکل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: جوانان باید در مساجد محور امور قرار بگیرند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه را برای ما روشن کرده است.

وی در پایان با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: 22 بهمن امسال به سبب شهادت حاج پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود زیرا خون شهید نقطه عطفی برای جبهه اسلام به شمار می‌رود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات