۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۳۸۶۵۸

بزرگداشت ۳۳۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در مدارس استان قزوین

بزرگداشت ۳۳۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در مدارس استان قزوین
طرح لاله‌های روشن با هدف آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت ۲۷۶ دانش‌آموز شهید و ۵۸ شهید فرهنگی استان قزوین در ۳۳۴ مدرسه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح ملی لاله‌های روشن هم‌زمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در مراسم بزرگداشت معلم شهید علی‌اکبر مؤمنی در دبیرستان شاهد کوثر قزوین ضمن بزرگداشت یاد شهدای والا مقام استان اظهار داشت: طرح لاله‌های روشن هم‌زمان با سطح کشور در مدارس استان قزوین نیز برگزار شد. این طرح باهدف آشناسازی دانش آموزان بافرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت 276 دانش‌آموز شهید و 58 شهید فرهنگی استان قزوین در 334 مدرسه برگزار می‌شود.

خیرالله رحمانی در ادامه با اشاره به اهداف از اجرای این طرح عنوان داشت: نگاه به موضوع شهید و بزرگداشت شهدای والامقام یک نگاه اعتقادی و انقلابی است.

وی در ادامه افزود: ما امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم که با تقدیم جان خود موجب عزت و امنیت بی‌نظیر امروز ما شدند. در همین راستا و با هدف اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت، دانش‎آموزان باید دستاوردهای دوران هشت‌ساله شهدا را در دوران دفاع مقدس زنده نگه‌دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل‎های آینده کشور، اظهار داشت: تقویت فرهنگ ایثار، مجاهدت، از خودگذشتگی و حماسه‌آفرینی را باید بین نسل نوجوان و جوان نهادینه نماییم.

در این طرح ملی دانش دانش آموزان به اجرای سرود، برنامه‌های هنری، شنیدن خاطره و وصیت نامه شهدا پرداخته و در پایان یادواره از خانواده شهدا تقدیر به عمل می‌آید.

گفتنی است طرح ملی لاله‌های روشن در قالب چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید و چهل هزار مدرسه باهدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز شهید و چهار هزار شهید فرهنگی برگزار از 16 بهمن ما در سراسر کشور برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات