۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۳۸۷۷۲
حجت الاسلام صغیرا:

عدم شناخت و معرفی شهدا سبب الگو پذیری جامعه از غرب شده است

عدم شناخت و معرفی شهدا سبب الگو پذیری جامعه از غرب شده است
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر توجه رسانه‌ها به سیره شهدا، گفت: ضعف ما در شناخت و معرفی شهدا سبب الگو پذیری جامعه از الگوهای غربی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان، ظهر امروز در گردهمایی گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه بررسی تاریخ به ما نشان می‌دهد شهدای ما تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) هستند، گفت: سردار سلیمانی از عشایر هستند و در آن محیط بزرگ شدند، ایشان مانند خورشیدی در عرصه بین الملل می‌درخشیدند، سردار سلیمانی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بودند و عظمت و بزرگی که به دست آوردند به همین دلیل است.

وی در ادامه با اشاره به ارادت سردار سلیمانی به شهید حاج احمد کاظمی و ارادت سردار کاظمی به شهید خرازی، اظهار کرد: ما در قبال شهدا مسؤولیت داریم، شهدای ما حقیقتا عرفای زمان بودند این گفته امام خمینی است، ایشان علما و بزرگان را به مطالعه وصیتنامه شهدا توصیه می‌کردند و نشان دهنده عظمت جایگاه شهیدان است.

حجت الاسلام صغیرا با بیان اینکه شهدا معرفت و بصیرت داشتند و حقایق را به خوبی درک کرده بودند، خاطرنشان کرد: ما در معرفی شهدا کم کاری کرده‌ایم، الگو پذیری نوجوانان و کودکان ما از الگوهای پوشالی غرب حاصل کم کاری ما در معرفی شهدا به جامعه است. اگر به درستی شهیدان را به جوانان و نوجوانان معرفی کرده بودیم شاهد الگو گرفتن آنها از شهیدان و مکتب شهادت بودیم.

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان با اشاره به ارادت شهید حاج قاسم سلیمانی به شهدا تصریح کرد: دروغ یکی از بزرگترین گناهانی است که در جامعه رواج پیدا کرده و بعضی مسؤولان ما از خدا نمی‌ترسند اما از رسانه‌ها می‌ترسند و این وظیفه رسانه‌ها است که باید در مقابل مسؤولان قرار بگیرند و از آنها مطالبه کنند، این مسأله نیازمند همراهی و همکاری و هم افزایی رسانه‌ها با یکدیگر است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت شناختن شهدا و مطالعه زندگی آنها، اظهار کرد: وقتی شهدا را نشناخته‌ایم و به کودکان و نوجوانان و جوانان معرفی نکرده‌ایم دشمنان به سادگی الگوهای خود را به جامعه ما معرفی و آنها را تبدیل به الگو برای آنها می‌کنند. ولایت پذیری از مهمترین ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی بود و این موضوعی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات