۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۸۸۴۸
با هدف تبیین آرمان های انقلاب اسلامی؛

نهمین جشنواره آواهای انقلابی برگزار شد

نهمین جشنواره آواهای انقلابی برگزار شد
در خجسته ایام چهل و یکمین فجر انقلاب و با هدف تبیین آرمان های انقلاب اسلامی، جشنواره آواهای انقلاب در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدارس معارفی مشهد با همکاری مجتمع آفتاب ولایت نهمین جشنواره آواهای انقلابی را با هدف تبیین آرمان های انقلاب اسلامی برگزار کرد.

خانم وحدانی پور مدیر این طرح گفت: در جامعه کنونی که متاسفانه هنر موسیقی از نظر ارزشی سیری رو به قهقرا طی می‌کند، مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری در اجرا فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن جوانان تلاش می کند تا در ارتقای هنر شعر و آوای مذهبی و ارایه الگویی مناسب در این زمینه گامی کوچک بردارد

وی بزرگداشت ایام دهه فجر و تجدید بیعت با انقلاب، امام و رهبری، ترویج ارزش های دینی و دفاع مقدس در قالب هنرهای آوایی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی با رویکرد اسلامی، توانمند سازی دانش آموزان در سرودن قطعات ادبی در قالب مذهبی، اجرا و ارایه به سبک اسلامی در هنرهای آوایی، بالا بردن روحیه تعامل و همکاری و خلاقیت در فضای هنر متعالی را از اهم اهداف این طرح برشمرد.

وی به گروه های شرکت کننده در این طرح اشاره کرد و گفت: دو گروه از مجموعه حوزه مطهر، دو گروه از دانشگاه مطهری، ۵گروه اط شعبه حسنیه دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری، ۳ گروه از دبیرستان شهید مطهری شعبه فاطمیه و ۱ گروه از دبیرستان شهید مطهری شعبه نرجس شرکت کردند.

وحدانی درباره نحوه اجرای طرح افزود: دانش اموزآن هر کلاس با همکاری یکدیگر در مدت زمان‌معین در مضامینی انقلاب، رهبری، دفاع مقدس، بصیرت، مسایل روز و ائمه اطهار شروع به سرودن و خلق شعر و آهنگسازی بدون استفاده از آلات موسیقی چون تکنیکهای چند صدایی به رقابت پرداختند و توسط هیات داوران از نظر محتوا، مضمون، آهنگسازی، مهارت اجراو زمان بندی مورد داوری قرار گرفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه گروه هایی حائز رتبه شدند؟ گفت:در مراسم اختتامیه، با اختلاف امتیاز کم پایه دوازدهم دبیرستان مطهری شعبه حسنیه و دانشگاه مطهری حائز رتبه اول و دوم شدند و هدیه معنوی مفاتیح الحیات به همه گروه شرکت کننده تقدیم شد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات