۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۳۹۰۱۷
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

خودکفایی در حوزه سلامت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

خودکفایی در حوزه سلامت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه حوزه سلامت یکی از دستاورد‌های قابل توجه نظام اسلامی است، گفت: اکنون قطب پزشکی در منطقه هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، عصر امروز در حاشیه افتتاح بخش‌های درمانی بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دستاورد‌های نظام اسلامی در دهه فجر بیشتر مطرح می‌شود و حوزه سلامت نیز در چنین ایامی دستاورد‌های خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حوزه سلامت یکی از دستاورد‌های قابل توجه نظام اسلامی است، ادامه داد: اکنون قطب پزشکی در منطقه هستیم حال آنکه پیش از انقلاب اسلامی و اوائل آن، در بیشتر مراکز درمانی پزشک‌های اجنبی (پاکستانی، بنگلادشی، فیلیپینی و هندی) شاغل بودند.

امام جمعه اهواز گفت: بیمار پیش از انقلاب اسلامی برای کمترین مداوا باید به خارج از کشور اعزام می‌شد، اما اکنون حتی بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج به هنگام اعزام به خارج جوابی که از پزشکان غربی دریافت می‌کنند با پاسخ پزشکان ایرانی یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در حوزه سلامت به خودکفایی دست پیدا کردیم، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز از دانشگاه‌های موفق کشور است و با توسعه ظرفیت استانی، زمینه اشتغال توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سراسر استان گفت: امید است بستر و زمینه به گونه‌ای فراهم شود که جوانان جذب مراکز پزشکی شوند.

گفتنی است؛ افتتاح بخش‌های درمانی بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز (بخش چشم و اتاق عمل چشم، درمانگاه دندانپزشکی، بخش زنان و زایمان و نوزادان، بخش فیزیوتراپی و توانبخشی، درمانگاه چشم و بیوبانک مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ _ بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز) با حضور امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات