۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۶۳۹۴۷۶
سفیر سعودی:

ریاض توان مقابله با اکثریت لبنان و حزب‌الله را ندارد

ریاض توان مقابله با اکثریت لبنان و حزب‌الله را ندارد
سفیر عربستان در لبنان ضمن تاکید بر اینکه کشورش از انتخاب دولت دیاب راضی نیست، اذعان کرد که عربستان توان مقابله با اکثریت لبنان و حزب‌الله را در سطح این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از اینکه پارلمان لبنان به کابینه «حسان دیاب» رای اعتماد داد٬ «ولید بخاری» سفیر سعودی در این کشور در دارالفتوی لبنان صراحتا اعلام کرد که عربستان از انتخاب شخص دیاب به عنوان نخست‌وزیر لبنان و نیز دولت او راضی نیست و یک فشار منطقه‌ای و بین‌المللی روی این دولت است که البته نمی‌تواند با آن مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد که اما این دولت از یک حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی نیز برخوردار است و عربستان نیز با آن به عنوان یک واقعیت برخورد خواهد کرد. سفیر سعودی ادامه داد که عربستان قدرت مقابله با این دولت را در سطح لبنان نداشته و نمی‌تواند با اکثریت لبنان و به ویژه حزب‌الله مقابله کند و ابزار آن را هم ندارد.

محافل دارالفتوی اشاره کردند که مقابله عربستان با دولت٬ در سطح خارجی خواهد بود و البته روش و زمان و چگونگی این مقابله مشخص نیست.

پارلمان لبنان روز سه شنبه 11 فوریه 2020 (22 بهمن) به ‌ریاست نبیه بری، با اکثریت 63 رأی از مجموع 84 نماینده حاضر در نشست به کابینه حسان دیاب رأی اعتماد داد./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات