۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۳۹۶۳۰

نیروهای مورد حمایت امارات سعودی‌ها را دروغگو و تروریست خواندند

نیروهای مورد حمایت امارات سعودی‌ها را دروغگو و تروریست خواندند
دهها نفر از هواداران شورای انتقالی جنوب یمن با تجمع مقابل مقر نیروهای ائتلاف در شهر عدن، سعودیها را دروغگو و حامی تروریست دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دهها نفر از هواداران شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات، امروز با تجمع مقابل مقر نیروهای ائتلاف در شهر عدن، سعودیها را دروغگو و حامی تروریست دانستند.

شبکه عربی ۲۱ ، در این مورد گزارش داد: طرفداران شورای انتقال جنوبی یمن با سردادن شعارهایی علیه عربستان، مقامات سعودی را تروریست توصیف کردند.

 بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تجمع کنندگان شعارهای  ای سعودی دروغگو و شما داعش و تروریست هستید ، سر دادند.

آنها با بر افراشتن پرچم جدایی طلبان مقابل مقر نیروهای ائتلاف، شعار  عربستان طرفدار ارتجاع و امپریالیسم است، سر دادند.

این تجمع از سوی هواداران مجلس انتقالی یک روز پس از آن انجام شد که  عیسی المزروعی  معاون فرمانده کل ارتش امارات اعلام کرد که این کشور با استخدام ۲۰۰ هزار جنگجو در یمن نیروهای خود را در این کشور کاهش داده و نیازی به ماندن نیروهای اماراتی نیست.

درگیری های شدید میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن که مورد حمایت عربستان هستند، از ۱۹ مرداد سال جاری در استان عدن و برخی استان های جنوبی یمن صورت گرفت. جدایی طلبان در آن زمان کنترل کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در شهر بندری عدن و دیگر مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات