۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۹۶۷۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پژوهش پایه و اساس رشد علمی و تبلیغی طلبه است

پژوهش پایه و اساس رشد علمی و تبلیغی طلبه است
نماینده ولی فقیه در لرستان پژوهش را پایه و اساس رشد علمی و تبلیغی طلبه خواند و گفت: در این راستا طلبه همواره باید مجهز به علم و دانش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در اختتامیه سومین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) لرستان که دردانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: در دین اسلام توجه زیادی به مسأله تحقیق و پژوهش شده است.

وی با تأکید بر تلاش و مجاهدت طلاب در عرصه علمی و تبلیغی افزود: پژوهش لازمه موفقیت طلاب در زمینه علمی و تبلیغی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اساس و زیربنای فعالیت های حوزه علمیه را پژوهش خواند و اظهار داشت: حیات و پویایی حوزه های علمیه در سایه تحقیق و پژوهش محقق می شود.

وی مجهز بودن به علم و دانش را رسالت مهم طلاب خواند و خاطرنشان کرد: طاب باید در تقویت بنیه علمی و تبلیغی خویش همواره تحقیق و پژوهش را مبنا قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش اساتید پژوهش در زمینه تربیت طلبه پژوهش محور اشاره کرد و ادامه داد: اساتید حوزه در این راستا رسالت خطیری بر دوش دارند و باید همیشه در حال تحقیق و پژوهش باشند و شیوه های نوین پژوهشی را ارائه دهند.

وی بیان داشت: طلاب نیز باید با مهارت افزایی فنون تحقیق و پژوهش علمی و کارآمد، در راستای خلق آثار فاخر و متناسب کسب کنند و در عرصه پژوهش به کار گیرند.

امام جمعه خرم آباد در پایان تأکید کرد: فعالیت پژوهشی طلبه باید باید پاسخگوی شبهات جهان اسلام باشد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات