۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۳۹۶۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

وجود فاطمه زهرا مایه تطهیر نفوس عالم است

وجود فاطمه زهرا مایه تطهیر نفوس عالم است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همه احکام دین اسلام مطهر وجود و پاک‌کننده نفس و جان و روح و قلب هستند و امروز روز ولادت شخصی است که وجودش مایه تطهیر نفوس عالم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن، به تبیین جایگاه والا و ویژه این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی افزود: همه احکام دین اسلام مطهر وجود و پاک‌کننده نفس و جان و روح و قلب هستند و امروز روز ولادت کسی است که وجودش مایه تطهیر نفوس عالم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در چنین روزی خداوند به پیامبر خیر کثیر و هدیه ماندگاری داد؛ زیرا زهرای مرضیه خیر کثیر است که از سوی خداوند به پیامبر و بشریت اعطا شده است.

وی با بیان اینکه کوثر به معنای زیادی مثبت در مقابل تکاثر به معنای زیادی منفی قرار دارد، اضافه کرد: قرآن فرموده مراقب باشید تکاثر و زیاده‌خواهی شما در مادیات و قدرت شما را از خداوند بازندارد؛ اما خیر کثیر بودن نه‌تنها مذموم نیست بلکه ممدوح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) به‌عنوان الگوی زنان و مردان عالم معرفی شده است، اظهار کرد: همه زندگی زهرا خیر بوده است؛ به‌گونه‌ای که فرزندان، همسر، مادر، پدر و زندگی او خیر است.

وی افزود: به‌اندازه‌ای خیر حضرت فاطمه (س) گسترده است که پدرش به او «ام‌ابیها» می‌گفت؛ زیرا این فرزند برای پدر خیر کثیر بود و نقش مادری را برای پیامبر اجرا می‌کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: عمر حضرت زهرا (س) بسیار بابرکت بود؛ به‌گونه‌ای که 18 سال زندگی کرد اما در همه فضیلت‌ها سرآمد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه زهرای مرضیه برگزیده و انتخاب‌شده زنان عالم بوده و از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمده است، اضافه کرد: زنان و مادران ما الگویی بهتر از این بانوی بزرگوار ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) مادری نمونه، همسری وظیفه‌شناس و انسانی مجاهد است، افزود: این بانو در همه صحنه‌ها الگو بوده و به‌اندازه‌ای الگوی موفقی است که امام عصر (عج) می‌فرماید الگوی ما حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عصاره عالم هستی پیامبر است و بعد از پیامبر امام عصر (عج) ذخیره عالم هستی است و عصاره همه امامان و انبیا را در خود دارد؛ ولی اینکه عصاره همه اولیا یعنی امام زمان (عج) می‌گوید اسوه‌ام زهرای مرضیه (س) است پیام بزرگی دارد./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات