۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۳۹۸۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد مطرح کرد؛

ضرورت شناخت تفاوت های روانشناختی زن و مرد توسط همسران

ضرورت شناخت تفاوت های روانشناختی زن و مرد توسط همسران
حجت الاسلام جباریان با تاکید بر ضرورت شناخت تفاوت های روانشناختی زن و مرد توسط همسران، گفت: شناخت این تفاوت ها از بسیاری از اختلافات میان زن و شوهر جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدکاظم جباریان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد، در ویژه برنامه «فرصت عاشقی» در حرم مطهر رضوی، ضمن قرائت پیام تبریک رهبرمعظم انقلاب خطاب به زوج های دانشجو، اقدام آنان برای ازدواج را گامی بسیار مهم و ستودنی برشمرد و گفت: پدیده زوجیت یک قرارداد مقدس و متعالی است که با هدف یکی شدن زن و مرد و رهایی آنان از منیّت در خلقت مدبرانه الهی قرار داده شده است .

وی، حضور زن و مرد در این نظام هستی را به مثابه دو دست انسان دانست و تاکید کرد: هر یک از این دست ها وظایف مشخصی دارد و در عین حال مکمل و کمک کار دست دیگر است؛ اگر تصور کنیم که هر دو دست چپ باشند یا هر دو دست راست باشند در این صورت قطعا مشکلاتی در فرایند انجام فعالیت ها پیش می آید پس لازم است که زن و مرد هر دو در چارچوب ساختار وجودی خود ظاهر شوند و متناسب با آنچه در خلقت آنان تعریف شده است، عمل کنند.

حجت الاسلام جباریان، ضرورت شناخت تفاوت های جنسیتی همسران را نیز یادآور شد و افزود: مثلا یک تفاوت بین زن و مرد این است که مرد، قدرت بدنی بیشتر و طاقت کمتری نسبت به زن دارد و در مقابل، زن تحمل بیشتری دارد؛ همین شناخت می تواند به یک زن گوشزد کند که وقتی همسر او از محل کار خسته و گرسنه باز می گردد فرصتی می خواهد تا خود را بازیابی کند و آمادگی تعامل با خانواده را پیدا کند بنابراین باید فضایی آرام بخش را برای او فراهم کند. در مقابل مرد نیز باید بداند که زن او نیازمند توجه و محبت است و هیچ کس نمی تواند همانند همسر این نیاز او را پاسخگو باشد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مشهد همچنین به تبیین اهمیت فرزندآوری در دهه سوم زندگی زوجین پرداخت و تصریح کرد: تک فرزندی، یکی از چالش های مهم جامعه ما است که پیامدهای منفی بر ساختار جامعه خواهد داشت؛ زوجین دانشجو باید از این پیامدها آگاه باشند و اجازه ندهند که فرزندشان عمری را با حسرت داشتن خواهر و برادر و معضلات جدی مانند عدم مسولیت پذیری سپری کند.

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه جاری در مشهدمقدس برگزار می شود./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات