۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۴۰۲۳۴
حجت الاسلام درودی مطرح کرد؛

ارائه ۱۳۰ راهکار به منظور تقویت همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه

ارائه ۱۳۰ راهکار به منظور تقویت همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه
حجت الاسلام درودی از ارائه ۱۳۰ راهکار مستقیم و غیر مستقیم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور تقویت همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه امروز در نشست این کمیته در ساری اشاره کرد و گفت: این سند که بیش از ۶۰۰ شخص و نهاد در آن حضور دارند چهل راهکار مستقیم و نود راهکار غیر مستفیم برای حضور حوزه علمیه و همکاری آموزش و پرورش با آن مشخص شده است.
 
وی با اشاره به این که کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در هر استانی فعال است و ریاست آن نیز بر عهده نمایندگان، ولی فقیه است، افزود: جلسات این کمیته‌ها هر دو ماه یک بار است که و مصوبات آن نیز به دبیرخانه کمیته ارسال و پس از بررسی به بالادست ارسال می‌شود.
 
حجت الاسلام درودی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله در هر استان، خاطرنشان کرد: این برنامه که خروجی کارگروه‌های تربیت نیروی انسانی، منابع درسی و پژوهشی ابتدای سال تحصیلی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در مازندران شاهد اجرای طرح و برنامه‌های مناسبی در مباحث قرآنی هستیم، بیان داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در استان مهد قرآنی راه اندازی و از همان سنین پایین شبهاه را برای فرزندان زیر ابتدایی مطرح و پاسخ می‌دهند.
 
نماینده وزارت آموزش و پرورش همچنین به مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: این مدارس دانش آموزان را برای ورود به حوزه‌های علمیه تربیت می‌کنند که در استان نیازمند تقویت بیشتری است.
 
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران نیز در این نشست از اعزام ۲۰۰ مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز ۲۶۵ روحانی در سطح مدارس استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.
 
وی با بیان این که طلابی که برای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی به مدارس آموزش و پرورش اعزام می‌شوند دوره‌های تخصصی را فرا می‌گیرند، بیان داشت: این حضور مستمر با آثار مثبتی در میان دانش آموزان و همچنین سطح مدارس همراه بوده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند کار مستمر فرهنگی و تبلیغی در سطح مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بازوان توانمندی برای دستگاه تعلیم و تربیت در جهت پرورش نسل آینده کشورمان هستند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات