۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۴۰۳۷۳
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نباید به شبکه‌های فساد اجازه میدان‌داری در انتخابات را داد

نباید به شبکه‌های فساد اجازه میدان‌داری در انتخابات را داد
امام جمعه اراک نسبت به هنجارشکنی انتخاباتی اصلاح‌طلبان به شدت واکنش نشان داد و گفت: نباید به شبکه‌های فساد اجازه میدان‌داری در انتخابات را داد.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به حواشی به وجود آمده در تبلیغات انتخاباتی روزهای اخیر در استان مرکزی اظهار داشت: شرایط تبلیغات در ایران اسلامی متفاوت از کشورهای دیگر دنیا بوده و به مانند کشورهای دیگر نیست که افراد هر چه خواستند به یکدیگر بگویند، چراکه ما یک نظام اسلامی هستیم، بنابراین در بحث انتخابات باید خود را جدا از دنیا بدانیم و خودمان را با آنها مقایسه نکنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: یکی از صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی صحنه انتخابات و نحوه حضور مردم در این صحنه مهم و حساس است، حضور گسترده مردم یک تکلیف برای تمام مردم ایران است که نه تنها سرنوشت آنها برای 4 سال بلکه با توجه به تاثیرات ماندگار این انتخاب برای ده‌ها سال را رقم می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: البته مردم ایران با بصیرت و آگاهی خود همیشه نشان داده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، همان طور که در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه با حضور پر شور خود سبب افتخار ایران اسلامی شدند که جای قدردانی دارد و درود بر این مردم قدرشناس، زمان‌سناس و وفادار که همواره با بصیرت خود در صحنه‌های مختلف حضور می‌یابند، از دیگر مصادیق این حضور می‌توان به تلاش آحاد مردم برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: یقین داریم که این مردم وفادار در انتخابات پیش رو هم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کنند چرا که با این حضور سرنوشت ده‌ها ساله خود را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: تاثیر این حضور به شرط اینکه شاهد عملکرد حکیمانه و خردمندانه از سوی مجلس باشیم و سنت‌های حسنه در آن برقرار باشد چندصد ساله است، اگرچه این انتخاب برای حضور نمایندگان در یک دوره 4 ساله در مجلس است اما هر گونه ریل‌گذاری برای صدها سال بعد در آن انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: به طوری که این ریل‌گذاری برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و توسعه، گام دوم انقلاب، سیاست‌های عدالت اجتماعی و همچنین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: 30 اصل از اصول قانون اساسی در رابطه با حقوق مجلس بوده و در ارتباط با قانون‌گذاری است که همین موضوع اهمیت بالای و جایگاه مجلس را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر یک از نمایندگان مجلس نماینده یک ملت هستند نه نماینده جریان یا گروه سیاسی و یا جناح خاصی که هر حرکت و تصمیمی از سوی انها آثار و برکات طولانی‌مدت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بار دیگر با تاکید بر حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات بیان کرد: حضور پر شور و آگاهانه مردم در صحنه انتخابات ابزاری برای کوبیدن بر دهان دشمنان تروریست و رسانه‌های مرتبط با آنها بوده و خنثی‌کننده توطئه‌های آنهاست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تلاش عناصر بی‌هویت برای تحقیر ملت ایران ادامه داد: عده‌ای از افراد همچون برایان هوک و پمپئو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا القا کنند که این انتخابات ساختگی است و ملت ایران از انقلاب اسلامی بریده‌اند در حالی که ملت نباید راضی به این تحقیر شوند و با حضور خود خیال باطل آنها را نقش بر آب کنند.

وی عنوان کرد: همان طور که می‌بینیم نظر امام(ره) در گذشته و نظر مقام معظم رهبری در زمان حال نیز بر همین اساس است که نباید تحقیر شدن توسط دشمنان را بپذیریم بلکه باید در حوزه‌های مختلف مانند مذاکرات و برخوردها دشمنان را تحقیر کنیم و نباید خود را دست کم بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: همان گونه که در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد نمونه بارزی از تحقیر کردن دشمنان را به نمایش گذاشتیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بنابراین عزت و وحدت ملی گره خورده به حضور پر شور ملت ایران در صحنه انتخابات است اگرچه عده‌ای از مردم نسبت به عملکرد یک نفر معترض باشند اما این به ان معنا نیست که بخواهیم نسبت به استقلال و عزت ایران اسلامی سهل‌انگاری کنیم و بی‌تفاوت باشیم، از این رو اهمیت موضوع به قدری بوده که حتی افراد غیرمسلمان هم باید در این صحنه حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی از ورشکسته‌های سیاسی سعی در کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات دارند، از این رو نکته قابل توجه در این شرایط حضور پر شور و قدرتمندانه است که امیدواریم همه در این راستا بکوشند و مردم ایران اسلامی هم نسبت به این وظیفه ملی خود احساس مسئولیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در این انتخابات مردم حق انتخاب از بین بیش از 7 هزار نفر را دارند که برای هر کرسی مجلس حداقل 20 نفر کاندید هستند، البته باید در این زمینه فک در قانون تدبیر شود و تمهیداتی اندیشیده شود تا با تکیه بر چارچوب‌های قانونی هر فردی نتواند به گردونه انتخابات ورود پیدا کند چراکه شکل ثبت نام و تعداد ثبت نام‌ها مشکل آفرین است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر ضرورت حفظ مبانی اخلاقی در تبلیغات گفت: در تبلیغات باید به گونه‌ای عمل کنیم که دستاویزی دست دشمن ندهیم و نه بهانه‌ای ایجاد کنیم که آن، فردا هم ادامه پیدا کند یا به جای پایه‌گذاری یک سنت حسنه‌ در تبلیغات انتخاباتی مانند سال 88 یک سنت سیئه را پایه‌گذاری کنیم.

وی عنوان کرد: ظلمی که آن سید و شیخ در سال 88 به نظام کردند قابل تعبیر نیست، باید به آنها گفت با همان قواعدی که وارد شدید با همان قواعد هم رأی لازم را نیاوردید، البته بنده هم طرفدار آن آقایی که رای آورد نبودم اما در همان سال 5 نفر مسئول شدیم و برای بازشماری رفتیم و همه چیز واضح بود و هیچ رایی جا به جا نشده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این که نمی‌شود که ما با قواعد بازی وارد شویم و بعد خودمان علیه نظام، انقلاب، امام، آرمان‌ها و رهبری در جلسات محرمانه و غیرمحرمانه دست به پرده‌دری و جوسازی بزنیم و بهانه‌ای ایجاد کنیم تا بعدا به آن دامن بزنیم یا شعارهایی بدهیم که فردا بتوانیم از آن استفاده کنیم، این خلاف اخلاق، شرع، قانون و آداب اسلامی و وحدت ملی و مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن و سیاه‌نمایی است.

جالب است که دولت دست خودتان است؛ حالا طلبکارید؟

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های درحال انجام گفت: جالب است که دولت دست خودتان است، دولت، دولت شماهاست، همه دست خودتان است. حالا طلبکارید! می‌خواهید یکی یکی از آدم‌هایتان را بگویم که چه کسانی هستند، حتی برخی از آنها بسیار فاسق و مزخرف هستند، متأسفانه نمی‌دانم این‌ها مدعیان چه هستند و نمی دانم چرا به این افرادی که اصلا اهل این منطقه هم نیستند میدان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: چرا به این شبکه‌های فساد میدان می دهند؟ ما در پیشگاه خدا و اهل بیت مسئول هستیم، نمی‌شود که هر آدم کذایی که به هیچ اصلی از اصول قانون اساسی پایبند نیست میدان‌داری کند و حرمت همه را بشکند و مقدسات را زیر سوال ببرد این گناه است و مسئولیت همه با شماست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: مردم ما مردمی فهیم و همیشه پشت نظام هستند و این حضور امری مهم به شمار می‌رود، اما اینکه برخی با ادعای حضور اقدام به کارهایی خلاف قانون و به ضرر کشور می‌کنند امری دیگر است که قابل قبول نیست، حالا فردا مثل امروز که خود مقصران طلبکار هم شدند طلبکار می‌شوند که البته از بیانیه اخیرشان مشخص و هویدا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: حضور پر شور و گسترده آحاد مردم باید در راستای رضای خدا، حفظ امنیت کشور، حفظ اقتدار و عظمت این نظام و زنده نگه داشتن خون شهید سلیمانی رقم زده شود و با انتخابی اصلح افراد کارآمدی را که درد مجلس می‌خورند راهی مجلس کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ایران اسلامی که صدها سال در دهان گرگ‌های عالم افتاده بود خوشبختانه به برکت وجود امام(ره) و خون شهدا از چنگال این گرگ‌صفتان رها و زمینه‌ای فراهم شد تا مردم حاکم کشور باشند.

وی افزود: بنابراین باید قدر این فرصت با عظمت را بدانیم چراکه ذره‌ای غفلت می‌تواند آثار جبران ناپذیری را داشته باشد و اگر نسبت به این فرصت غفلت کنیم سیلی خواهیم خورد که این مهم را می توان در آیات قرآن و ماجرای حضرت موسی(ع) هم به وضح مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه ملت ایران و کشور ایران اسلامی به برکت امام راحل(ره) از 400 سال اسارت و قتل عام عبور کرده و امروز، مجلس کانون امنیت، سربلندی ملت و زبان گویای ملت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بنابراین باید مجلسی تشکیل شود که زبان گویای ملت باشد و در برابر ترامپ و شرق و غرب و در دفاع از حقوق ملت در پیشرفت و توسعه عدالت و تامین امنیت در تمام ابعاد جامعه و در حسن نظارت بر کارهای دولت و غیر آن فعال باشد.

وی ادامه داد: از انجایی که مجلس به منزله پیشانی کشور محسوب می‌شود باید مجلس آبرومندی داشته باشیم تا در راستای ادای تکلیف در راستای رضای خداوند بتواند انجام وظیفه کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات