۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۰۷۴۷
آیت الله علم الهدی:

پیروز اصلی انتخابات، نظام اسلامی است

پیروز اصلی انتخابات، نظام اسلامی است
امام جمعه مشهد با تقدیر از مردم برای مشارکت در انتخابات و نیز حضور جریان های رقابتی در انتخابات، گفت: هر کسی پیروز شود پیروز اصلی اسلام و نظام در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، به مصداق تقوا در خانواده اشاره و اظهار کرد: کنار گذاشتن تقوا از عوامل مهم در ایجاد چالش های روز افزون خانوادگی است.

وی به نکاتی که موجب ایجاد چالش در خانواده می شود اشاره و ابراز کرد: عدم انتخاب همسر براساس مصادیق تقوا و گزینش همسر تنها براساس جاذبه جنسی موجب چالش در زندگی می شود، انتخاب همسر باید براساس آموزه ها و تعالیم دینی باشد، دانشگاه، پارک و خیابان جای تشکیل خانواده نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: افراد متدین عفت، نجابت، فرهنگ، عقل و ایمان همسر را نگاه می کنند و تنها با تابلویی از ظاهر وی و یا ثروت وی انتخاب نمی کنند بلکه به ویژگی های انسانی وی توجه می کنند، اگر به آموزه های اهل بیت و قرآن در انتخاب همسر توجه شود، زندگی ها خوب می شود.

امام جمعه مشهد عشق هایی که امروز در فضاهای مجازی و حقیقی مطرح می شود را افسانه و غیرحقیقی خواند و گفت: این که انسان همه خواسته های خود را از بین ببرد و فقط او را بخواهد و آن را عشق بداند، این عقل نیست، این افسانه است، واقعیت نیست بلکه اگر زندگی براساس عفت، عصمت، دیانت و تقوا شروع شده و سال ها ادامه یافته و بعد از 80 سال همان پیرزن و پیرمرد را بهترین زن و مرد بخواند این عشق است.

وی با تقدیر از مردم در مشارکت در انتخابات و نیز حضور جریان های رقابتی در انتخابات، افزود: هر کسی پیروز شود پیروز اصلی اسلام و نظام در انتخابات است، با انتخاب افراد فرهیخته مومن، فداکار و وابسته و به انقلاب ان شاءالله مجلس قوی تشکیل و برنده نظام و اسلام است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که به فتوای همه مراجع رأی دادن تکلیف شرعی است، ابراز کرد: رهبری شرکت در انتخابات را واجب شرعی بیان و مراجع دیگر نیز این نکته را اعلام فرمودند، اگر چه برخی از فقها اعلام نکرده اند اما همه فقها بر این مسأله اجماع دارند که مشارکت اجتماعی و سیاسی در امت اسلام یک تکلیف قطعی شرعی است و پیامبر(ص) در این مورد می فرماید:«هر کسی صبح برخیزد و به امور مسلمین اهتمام نورزد، مسلمان نیست.» و تعیین سرنوشت مسلمانان با رای دادن از مصداق های بارز مشارکت در امور مسلمین است.

نماینده خبرگان رهبری رای دادن در انتخابات را حق عقلایی هر انسانی خواند و اظهار کرد: اگر کسی ملتزم به شرع و دین نیست اما انسان است و هر انسانی حق دارد که سرنوشت خود را تعیین کند و امروز این تعیین سرنوشت با رای دادن است، رای دادن حق شما است و اگر از این حق خود استفاده نکردید، کسی دیگر رای داده و از این حق شما استفاده کرده و برای تو سرنوشت تعیین می کند که شاید تو نپذیری، گاهی با یک برگ رای اوضاع انتخابات و سرنوشت تغییر می کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: به کسی رای دهید که تضمین داشته باشد و اطمینان داشته باشید که در آینده مانند برخی از نماینده ها کلفت و نوکر دشمنان شما نخواهد شد و با رای دادن خود نگذارید این ها به مجلس بروند، اگر آدم صالح دیدید به او رای دهید.

وی بیان داشت: با رای دادن شما تکلیف تمام نمی شود، کسانی را که در بین دوستان و آشنایان خود سراغ دارید که برای رای دادن مردد هستد، شما تکلیف دارید که آن ها را از تردید خارج کنید و این بزرگترین تکلیف شما در امر به معروف شرعی است که واجب بر شما است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات