۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۴۰۹۲۵

واکنش های بین المللی به ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی

واکنش های بین المللی به ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی
کشورهای آلمان، ترکیه، فرانسه و اردن ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در قدس شرقی، تاکید کرد که این ساخت و سازها قدس شرقی را از دیگر مناطق کرانه باختری جدا می کند و هرگونه امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین می برد.

دولت آلمان خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی از این تصمیم خود شد که مخالف با قوانین بین الملل است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فرانسه نیز ضمن محکوم کردن ادامه شهرک سازی در قدس اشغالی، خواستار تجدیدنظر رژیم صهیونیستی در این تصمیم خود و خودداری از انجام اقدامات یکجانبه شد.

وزارت خارجه اردن هم طی بیانیه ای ضمن تاکید بر مخالفت این کشور با هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، عنوان کرد که تمامی این اقدامات یکجانبه نقض صریح قوانین و قطعنامه های بین المللی به شمار می رود.

این وزارتخانه خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و پایبندی به قوانین بین المللی به عنوان یک طرف اشغالگر شد و از جامعه بین الملل نیز خواست موضعی قاطع و جدی در این باره اتخاذ کند.

ترکیه هم ضمن محکومیت شدید ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که سرزمین فلسطین، متعلق به ملت فلسطین است و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در آن نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است./983/ب

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 

ارسال نظرات