۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۰۳۸
حجت الاسلام آقامیری:

خالی بودن دست ما از مبانی سبب مشکلات جامعه است

خالی بودن دست ما از مبانی سبب مشکلات جامعه است
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: خالی بودن دست ما از مبانی سبب همه مشکلات امروز جامعه است و این درحالی است که مبانی وجود دارد، اما دست ما از این مبانی خالی و تهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود گفت: اگر مردم مبانی را بدانند در مسائل سیاسی راه مستقیم را از غیر مستقیم بهتر تشخیص خواهند داد.

وی افزود: خالی بودن دست ما از مبانی سبب همه مشکلات امروز جامعه است و این درحالی است که مبانی وجود دارد، اما دست ما از این مبانی خالی و تهی است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه گفت: انتظارات زیاد از نمایندگان مجلس یازدهم نباید به گونه‌ای باشد که اگر در آینده نتوانستند انتظارات را برآورده کنند مجلس انقلابی مورد هجمه قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به دو تفکر در رابطه با جریان ظهور، گفت: تفکر نخست اعتقادی به فراهم شدن بستر ظهور ندارد و ظهور را بدون داشتن بستر نیز محقق شدنی می‌داند و بیشتر به دنبال علائم ظهور است.

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: تفکر دوم معتقد است تا بستر سازی نشود ظهور محقق نخواهد شد و تا شناختی از امام زمان (عج) در دنیا وجود نداشته باشد و قاطبه مردم دنیا امام زمان (عج) را نخواهند ظهور محقق نخواهد شد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید الگوی جدیدی را در مقابل الگوی حاکم بر دنیا معرفی کرد، گفت: برای فراهم کردن زمینه ظهور الگو‌های اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را هم باید خود اجرا کنیم و هم به دنیا معرفی کنیم.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات