۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۱۱۹۶
مدیر حوزه علمیه زنجان مطرح کرد؛

هشدار منشور روحانیت به وجود رگه های تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه علمیه

هشدار منشور روحانیت به وجود رگه های تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه علمیه
حجت الاسلام جعفری گفت: امام خمینی در منشور روحانیت نسبت به وجود رگه های تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه علمیه هشدار می دهند و از طلاب جوان می خواهند که مراقب نفوذ باشند.

حجت الاسلام جواد جعفری مدیر حوزه علمیه زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حوزه علمیه پیشرفت های چشمگیری در عملی ساختن مطالبات امام خمینی داشته است، گفت: در منشور روحانیت بر وحدت و تعامل طلاب حوان با جامعه مدرسین تاکید شده است که در حال حاضر این تعامل برقرار است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه امام خمینی در منشور روحانیت بر اتحاد و یکپارچگی طلاب اشاره کرده است، عنوان کرد: اتحاد و یکپارچگی طلاب سبب بسته شدن راه های نفوذ دشمن می شود.

مدیر حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه براساس نظر امام خمینی، مراجع تقلید باید در مسائل سیاسی ورود داشته باشند، اظهار داشت: در حال حاضر مراجعی که در عرصه سیاست نقش پر رنگ دارند، معدود هستند.

وی با بیان اینکه غرب با فشار به نظام اسلامی به دنبال نهادینه کردن شعار جدایی دین از سیاست است، ابراز کرد: امام خمینی نسبت به وجود رگه های تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه علمیه هشدار می دهند و از طلاب جوان و اساتید می خواهند که مراقب نفوذ باشند.

حجت الاسلام جعفری به هشدار امام خمینی در منشور روحانیت نسبت مقدس مآبان اشاره کرد و اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی نباید اجازه داد کسانی که حماقت از سر و رویشان می بارد تا درجه اجتهاد در حوزه علمیه پیش بروند.

مدیر حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه در حال حاضر نیز برخی جریان ها در حوزه علمیه به دنبال جدایی دین از سیاست هستند، خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهم مطرح شده در منشور روحانیت بحث شهادت و ایثارگری است که باید همواره در حوزه علمیه زنده بماند.

وی حوزه امروز را دارای فاصله با حوزه تبیین شده در منشور روحانیت امام خمینی دانست و اظهار داشت: مردمی بودن و رسیدگی به مشکلات آن ها یکی از شاخصه های حوزه علمیه تصویر شده در منشور روحانیت است که در این زمینه فعالیت های خوبی صورت گرفته اما نیاز به تلاش بیشتر احساس می شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تاکید امام خمینی بر حفظ فقاهت سنتی در حوزه های علمیه، ابراز کرد: حفظ فقاهت و اجتهاد جواهری از جمله چالش های امروز روحانیت در حوزه های علمیه است و ایجاد موسسات تخصصی اگرچه لازم است اما نباید اجتهاد سنتی را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه روحانیت همواره دغدغه مردم را داشته اند، خاطر نشان کرد: جذب برخی از طلاب در ادارات و نهاد های مختلف و داشتن حقوق کافی سبب فاصله گرفتن آن ها از توده های مردم شده است.

وی جهاد، ایثار و شهادت را از ویژگی ها مثبت حوزه علمیه دانست و افزود: در خصوص روحیه انقلابی در حوزه علمیه انتظار بیشتری وجود دارد و شور انقلابی بیشتری باید در حوزه های علمیه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری به خدمات حوزه های علمیه به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از خروجی های حوزه های علمیه در مناصب حکومتی در قوه قضاییه و قوه مقننه درحال خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی هستند و تاثیرات خوبی را از خود برجا گذاشته اند.

مدیر حوزه علمیه زنجان به حضور موثر روحانیون در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در بحث بانکدای اسلامی فارغ التحصیلان حوزه های علمیه پایان نامه های خوبی را ارئه داده اند اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
خداوند ان شاء الله مردم ما را به سلامت، عزت برساند، به مقاصد خودشان، که آن مقصد، مقصد اسلام است.
0
0