۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۲۹۷
با موضوع دفاع مقدس و احکام اسلامی؛

تازه های به‌نشر به دست «پروانه های ایران زمین» رسید

تازه های به‌نشر به دست «پروانه های ایران زمین» رسید
 مدیرعامل به‌نشراز تازه های این انتشارات در حوزه دفاع مقدس، احکام اسلامی، افسانه‌های کهن ایران زمین و ... برای کودکان و نوجوانان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حسین سعیدی از چاپ نخست و تجدید چاپ چهار عنوان کتاب داستانی برای کودکان در قالب «کتاب‌های پروانه» گروه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر خبر داد و اظهار کرد: این آثار به صورت تک جلدی و نسخه جدید از یک مجموعه هم اکنون در دسترس پروانه‌های ایران زمین قرار دارد.

وی با ذکر عناوین این آثار منتشر شده تصریح کرد: «نماز گل سرخ» به نویسندگی ناصر کشاورز و تصویرگری سیده زهرا نبئی برای گروه سنی «ب» منتشر شده است.

سعیدی ادامه داد: «نماز گل سرخ» برگرفته از داستانی تخیلی در ۲۳ صفحه با موضوع سپاسگزاری هستی و طبیعت از نعمت‌های خداوند، مفهوم پرداختن به نماز و کسب آمادگی برای انجام این فریضه الهی در قطع خشتی، با تیراژ دو هزار نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار ریال میهمان کتابخانه کودکان این سرزمین است.

«عمو نوروز داماد می‌شود» به چاپ سوم رسید

به گفته مدیرعامل به‌نشر کتاب «عمو نوروز داماد می‌شود» عنوان دیگری است که برای سومین بار از سوی انتشارات به‌نشر به تجدید چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: قصه‌های کتاب «عمو نوروز داماد می‌شود» که نویسندگی آن را آتسا شاملو بر عهده دارد بر اساس افسانه «ننه سرما و عمو نوروز» و با تصویرگری جدید و متفاوت ملیحه احمدی در ۲۴ صفحه برای کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی منتشر شده است.

سعیدی با بیان اینکه مجموع شمارگان قبلی چاپ شده این اثر به تیراژ ۶ هزار و ۵۰۰ نسخه می‌رسد، افزود: این داستان‌های کوتاه برای گروه سنی «ب» و «ج» در چهار قصه با عناوین «یلدا کجاست؟»، «عمو نوروز داماد می‌شود»، «هفت مهمان؛ هفت هدیه» و «آدم برفی و پرنده» روایتگر افسانه‌های کهن ایران زمین است.

وی با اشاره به اینکه ادبیات کهن همه ملل جهان تصویری از تفکر، نگرش‌ها و فرهنگ مردم آن روزگاران گذشته است و این ادبیات در ایران به عنوان تجلی‌گاه فرهنگ غنی و پر رمز و راز این مرز و بوم همچون ادبیات کهن همه مردم جهان آکنده از اساطیر، حماسه‌ها و داستان‌های گوناگون است، یادآور شد: صرف نظر از جنبه‌های به‌ظاهر داستانی و سرگرم کننده آنها، دنیایی از تفکر، حکمت و اندرز و رگه‌هایی از سرمشق دینی و راه و رسم زندگی را در خود نهفته دارند که برای همه نسل‌ها و به‌ویژه نسل امروز می‌تواند کاملا مفید باشد.

مدیرعامل به‌نشر متذکر شد: «عمو نوروز داماد می‌شود» هم اکنون در قطع رحلی، با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت ۱۲۰ هزار ریال در تمامی فروشگاه‌های به‌نشر و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس کودکان و خانواده‌های آنان قرار دارد.

تازه‌های به‌نشر با موضوع دفاع مقدس و احکام اسلامی برای کودکان

سعیدی به دیگر اثر تازه منتشر شده این انتشارات در گروه «کتاب‌های پروانه» اشاره کرد و گفت: «دست‌های سبز لاله» از مجموعه «قصه‌های جنگ» با درون مایه جنگ و شهادت به قلم سرور پویا و با تصویرگری متفاوت سحر فرهادروش برای گروه سنی «ب» و» ج» در حوزه داستان‌های کودکانه دفاع مقدس منتشر شده است.

وی با بیان اینکه «دست‌های سبز لاله» پیش از این با شمارگان پنج هزار نسخه، در قطع وزیری و با تصویرگری متفاوت به چاپ رسیده بود، افزود: این اثر ۲۴ صفحه‌ای در چاپ نخست خود در سال ۱۳۹۸ در قطع خشتی، با تیراژ دو هزار نسخه و با قیمت ۱۰۰ هزار ریال در دسترس کودکان قرار دارد.

مدیرعامل به‌نشر بیان کرد: «دست‌های سبز لاله» روایتگر سال‌های دفاع مقدس، حفظ وطن، شرافت و ایمان به خداست، این قصه حکایت پایمردی‌های جوانانی است که توانستند همه آن‌ها را به ما بر گردانند و سرزمین مان را به دشت لاله‌ها تبدیل کنند.

به گفته وی از مجموعه «قصه‌های جنگ» تاکنون عناوین «پروانه‌های آبی»، «خانه‌ای روی شیشه»، «پرواز موج»، «بچه‌های شهر ما» و «قشنگ‌ترین هدیه دنیا» توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

سعیدی از انتشار کتاب «روزه کله گنجشکی» از مجموعه «احکام اسلامی» با تصویرگری جدید و قطع متفاوت برای کودکان گروه سنی «ج» خبر داد و افزود: «روزه کله گنجشکی» داستان دختری به نام لیلی است که دوست دارد همانند افراد بزرگتر روزه بگیرد و پدرش با لحنی کودکانه از روزه کله گنجشکی برایش صحبت می‌کند. /۹۹۸/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
باید ساختارهای کهنه شکسته بشه و با مجامع علمی و جهادی جوانان جایگزینشون بکنیم
با کمال احترام به همه بزرگترها
دوستان یا علی بگیم و باید تمام تلاشمون رو بکنیم به همه ثابت کنیم که گره حل مشکلات کشور مدیران جوان انقلابی و جهادیست و بس
هر کس در حد توان خودش این مطلب رو به اطرافیانش برسونه و اونها رو اقناع کنه کفایت میکنه
باید از داستان حضرت داود در سوره بقره و درس بزرگ جوانگرایی در عرصه مدیریت جامعه استفاده کنیم تا بتونیم کادر سازی کنیم برای ظهور

ان شاءالله
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
احسنت متن خبوبی بود
0
0