۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۴۰۸۹۱
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» اظهار داشت: قرآن، آبشاری نورانی از بلندای آسمان بر زمین است. قرآن، نسیم کوی جانان و شمیم عطر رحمان است. قرآن روشنگر راه سعادت و خورشیدی همواره فروزان است.

وی گفت: امیرالمؤمنان علیعلیه‌السّلام‌ در بخشی از خطبه 18 نهج البلاغه در پنج جمله‌ی کوتاه و پرمعنا، حقایق ارزنده ای را درباره ی قرآن بیان کرده و می فرماید: «وَ اِنَّ الْقُرْآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ؛ قرآن ظاهرش بسیار زیباست» و این از فصاحت و بلاغت قرآن حکایت دارد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: الفاظ قرآن کریم بسیار موزون، تعبیراتش بسیار حساب شده، آهنگین و بی‌ملال است. دریایی است بی کران و هر وارد شونده ای بر آن، از مقصد دور نمی ماند.

وی افزود: در واقع پرداختن به زیبایی های ظاهر، انسان را از عمق معنا دور می سازد، همان گونه که پرداختن به معنای عمیق و به تعبیر دیگر ادای حقّ معنا، آدمی را در انتخاب الفاظ زیبا در تنگنا قرار می دهد. نهایت قدرت لازم است که میان آن دو جمع و حقّ معنا را در قالب زیباترین الفاظ ارائه کند.

پهلوانی اظهار داشت: البته این حقیقت در قرآن مجید به روشنی هویداست. الفاظش فوق العاده زیبا، آراسته و روح پرور، جذّاب و دلپذیر و باطنش بسیار عمیق و پرمحتواست.

وی گفت: ژرفای قرآن آن گونه است که هرچه در آن غور کنند، به منتها و گوهرهای ناب آن دست نمی یابند؛ زیرا کلام وحی، صادر از ذات بی انتهاست.

پهلوانی به معرفی کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت سیده مرضیه علوی تألیف شده که در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تهیه و در انتشارات هاجر منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «جلوه های حیا در روابط خانوادگی» با 176 صفحه در سال 1396 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات