۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۴۰۵۴۶
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» با بیان این که قرآن آبشاری نورانی از بلندای آسمان بر زمین است، اظهار داشت: قرآن، نسیم کوی جانان و شمیم عطر رحمان است؛ قرآن روشنگر راه سعادت و خورشیدی همواره فروزان است.

وی گفت: امیرالمومنان علی در بخشی از خطبه 18 نهج البلاغه در پنج جمله ی کوتاه و پرمعنا، حقایق ارزنده ای را درباره قرآن بیان کرده و می فرماید: «وَ اِنَّ الْقُرْآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ؛ قرآن ظاهرش بسیار زیباست» و این از فصاحت و بلاغت قرآن حکایت دارد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: الفاظ قرآن کریم بسیار موزون، تعبیراتش بسیار حساب شده، آهنگین و بی ملال است. دریایی است بی کران و هر وارد شونده ای بر آن، از مقصد دور نمی ماند. ایشان در توصیف دوم می فرماید: «وَ باطِنُهُ عَمیقٌ؛ و باطنش عمیق و ناپیداست.»

وی افزود: پرداختن به زیبایی های ظاهر، انسان را از عمق معنا دور می سازد، همان گونه که پرداختن به معنای عمیق و به تعبیر دیگر ادای حقّ معنا، آدمی را در انتخاب الفاظ زیبا در تنگنا قرار می دهد. نهایت قدرت لازم است که میان آن دوجمع و حقّ معنا را در قالب زیباترین الفاظ ارائه کند.

پهلوانی اظهار داشت: این حقیقت در قرآن مجید به روشنی هویداست. الفاظش فوق العاده زیبا، آراسته و روح پرور، جذّاب و دلپذیر و باطنش بسیار عمیق و پرمحتواست.

وی گفت: ژرفای قرآن آن گونه است که هرچه در آن غور کنند، به منتها و گوهرهای ناب آن دست نمی یابند؛ زیرا کلام وحی، صادر از ذات بی انتهاست.

پهلوانی به معرفی کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت سهیلا مرادی تألیف شده که در  معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تهیه و در انتشارات مرکز نشر هاجر منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «ساز و کار حکومت اسلامی» با 127 صفحه در سال 1395 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات