۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۴۰۶۲۱

نسخه الکترونیکی کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» اظهار داشت: در این که انسان، موجودی اجتماعی است، تردیدی نیست. روشن است که انسان به صورت فردی، قادر نیست که تمام نیازمندی‌های خود را به نحو مطلوب مرتفع سازد. او برای موفّقیت در زندگی‌اش باید بتواند با همنوعان خود رابطه‌ای حسنه بر قرار کند.

وی گفت: برای ایجاد همزیستیِ مسالمت‌آمیز با اطرافیان و برطرف کردن نیازهای گوناگونش از این طریق بکوشد. این امر موجب می‌شود که برقراری رابطه با همنوعان برای او از اهمیت به سزایی برخوردار باشد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: صاحب‌نظران، روابط انسان را به سه دستة «رابطة انسان با خود»، «رابطة انسان با خدا» و «رابطة انسان با مخلوقات» تقسیم می‌کنند.

وی افزود: گاهی نیز رابطة انسان با مخلوقات، خود به دو دستة رابطه با همنوعان و رابطه با طبیعت تقسیم می‌شود. فارغ از این‌که هر یک از این انواع چهارگانة رابطه، در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار است، با این حال، رابطة انسان با همنوعان در روابط اجتماعیِ او حرف اوّل را می‌زند. از این رو، «رابطة انسان با همنوعان» ـ که جزئی از رابطة او با مخلوقات به شمار می‌رود ـ ، از بیشترین اهمیت برخوردار است.

پهلوانی اظهار داشت: در این نوشتار، در صدد پرداختن به رابطة انسان با همنوعان و ارائة راه‌کارهای درست برای برقراری ارتباط و ایجاد أنس و ألفت بیشتر با آنان و در پی آن، فراهم آوردن محیطی سالم‌تر و مبتنی بر پایة آموزه‌های اخلاقی و دینی خواهیم بود.

وی گفت: ضرورت این مهم، از آن روست که انسان، موجودی اجتماعی است و برای زندگی بهتر و رفع نیازمندی‌های مادی و معنویِ بی‌پایانش به همراهی و همیاری همنوعان خود نیازمند است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: افراد یک جامعه، به هر اندازه ارتباط صمیمانه‌تری با هم داشته باشند، از زندگی شیرین‌تری برخوردار خواهند بود و نیازهای رفع نشدة کمتری برایشان باقی خواهند ماند.

پهلوانی به معرفی کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمدتقی سبحانی تألیف شده که در مؤسسه علمى فرهنگى دارالحديث تهیه و در انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «سر دلبری: راهکارهای کسب محبوبیت» با 115 صفحه در سال 1393 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات