۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۹۸۷۱
در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی باتأکید برعلوم انسانی»

نسخه الکترونیکی کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی باتأکید برعلوم انسانی»
این اثر به همت قاسم ترخان تألیف شده که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی با تاکید بر علوم انسانی» اظهار داشت: علوم انسانی معانی متفاوتی دارد. گاهی از آن معنای عام و زمانی دیگر معنایی خاص (علوم رفتاری اجتماعی) اراده می‌شود. در معنای اخیر، علوم انسانی با روش تجربی بر اساس پارادایم خاصی به تبیین یا تفسیر و... رفتار و پدیده‌های اجتماعی اقدام می‌کند.

وی گفت: عقیده بر آن است که علوم انسانی رایج با شیوه‌های متفاوت به تبیین یا تفسیر انسان متعارف پرداخته و از این جهت مشتمل بر گزاره‌های توصیفی است. علاوه بر این، از راه گزاره‌های توصیه‌ای و دستوری (باید و نبایدها) می‌کوشد زمینه‌های تحقق انسان آرمانی را فراهم نماید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در واقع علوم انسانی متداول و موجود، ضمن تبیین رفتارهای انسان و پدیده‌های اجتماعی، در جهت دستیابی به نقطه مطلوب، ارزش‌ها و بایدهایی را هنجار می‌شمارد و توصیه می‌کند.

پهلوانی به معرفی کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی با تاکید بر علوم انسانی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت قاسم ترخان تألیف شده که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «درآمدی بر مبانی کلامی علم دینی با تاکید بر علوم انسانی» با 460 صفحه در سال 1397 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات