۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۳۶۰۷۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» اظهار داشت: هر دانشی مبانی خاص خود را دارد که به عنوان قواعدی پایه‌هایش بر آن‌ها استوار و ساختارش روی آن‌ها افراشته می‌شود تا حکایت‌گر مضمون آن باشند.

وی گفت: هر کس در فراگیری دانشی گام بردارد، نمی‌تواند به کُنه معنای مبانی آن پی ببرد و آن‌ها را تشخیص دهد، مگر این‌که مدّت زیادی از عمر خود را در تحصیل، تفکر و اندیشه در ورودی‌ها و خروجی‌های آن دانش، صرف کرده باشد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: دانش انسان هر قدر در موضوعی افزایش یابد، به همان میزان حیرت و تردیدهایش افزون می‌گردد تا این‌که نظر ارائه‌شده از سوی او نتیجه عصاره جانش می‌شود.

وی افزود: علم تبارشناسی از دشوارتـرین و مشکل‌ترین علوم در روزگاران کهن و نوین در میان ملت‌هاست که در راه تدوین و تحصیل آن همت گماشته‌اند، زیرا معضلات و حالت‌های مختلفی دارد که هستی انسانیت بر آن بنا شده است و این نیست مگر آزمایش الهی برای گروهی از بشر که خدای متعال ایشان را برگزیده و آن‌ها را از زمانی که جوامع بشری پدید آمده تاکنون برای این کارهای مهم ذخیره ساخته است.

پهلوانی اظهار داشت: نویسنده در این کتاب آورده است: این‌جانب آثار گروهی بزرگ از تبارشناسان را خوانده، تدریس کرده و مورد پژوهش قرار داده و تطبیق و مقارنه کرده‌ام و به نقد و تحقیق و تصحیح آن‌ها پرداخته‌ام، ولی از قرون نخستین تاکنون (قرن پانزدهم) کسی را نیافتم که اقدام به گردآوری مبانی این علم کرده باشد، مگر برخی از ایشان که در آغاز کار خود به یک مبنا یا بخشی از آن و یا قسمتی از یک بخش اشاره کرده‌اند،

وی گفت: نکته مورد اشاره آنان برای توده خوانندگان یا حتی برای کسانی که در آغاز تحصیل این علم هستند، به طور کامل روشن نیست. این آموزه‌ها هم‌چون مرواریدهایی بودند که باید کسی آن‌ها را از صدفشان استخراج می‌کرد.

پهلوانی به معرفی کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت سید حسین موسوی ابوسعیدهتألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «مبانی آموزه های تبارشناسی» با 112 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات