۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۳۶۰۶۶
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی: درنگی قرآنی، روانشناختی و عرفانی» اظهار داشت: در جهان امروز با وجود پیشرفت های حیرت آور آدمی در علوم تجربی و تحول سریع ظواهر زندگی، خودشناسی و سلوک معنوی در اغلب انسان ها فراموش شده و بشر، فقر و نیازمندی ذاتی خود را به خداوند سبحان فراموش کرده و لحظه لحظه از واقعیت هستی دورتر می شود.

وی گفت: دیدگاه فمینیستی و نظرگاه هواداران «جنبش آزادی بخش زنان» نیز با خیمه‌زدن بر تفاوت های زن و مرد و تفسیر نادرست از آن ها، زنانگی زن را زیر سؤال برده و او را به دور شدن از واقعیت شخصیتی خود ترغیب می کند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: منفعت طلبان با هزاران نیرنگ و سخنان دل فریب، زنان را بازیچه اهداف شیطانی خود قرار داده، گوهر انسانیت آنان را به یغما می برند و «دیگرخواهی» آنان را که در حکم منبع عاطفی و معنوی بسیار ذی قیمتی برای جامعۀ بشری است، به پای بت های امیال نفسانی و شیطانی خود قربانی می کنند تا در رهگذر غفلت و بی بند و باری انسان ها، به اهداف شوم خویش نائل آیند.

وی افزود: مهم ترین و در عین حال خطیر ترین گامی که در این شرایط باید از طرف زنان و به خصوص دختران جوان برداشته شود، آشنایی آنان با خود و دریافتن خویشتن خویش و کشف و فهم عظمت هایی است که در اعماق روح زن مکتوم و نهفته است.

پهلوانی اظهار داشت: تحلیل و شناخت شخصیت زن در جهت آشنایی هرچه بیشتر او با عظمت روحی و جایگاه ارزشمند خود در نظام هستی، این انگیزه را در او ایجاد می کند تا با شناخت توان مندی ها و کاستی های خود، نقش تکوینی خویش را در نظام خلقت به درستی انجام دهد و مسیر عبودیت الهی را با موفقیت و سرعت بیشتری طی کند.

پهلوانی به معرفی کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی: درنگی قرآنی، روانشناختی و عرفانی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت زهرا پورسینا و شهلا رحمانی تألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «ساختار شخصیتی زن و مقام خلافت الهی: درنگی قرآنی، روانشناختی و عرفانی» با 384 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات