۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۴۰۵۴۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» اظهار داشت: آنچه در این نوشتار مورد توجه و نظر است بحث خداشناسی (الهیات بالمعنی الاخص) و انسان‌شناسی (علم النفس فلسفی) و مباحث مربوط به معاد است.

وی گفت: این سه عنوان، که از مباحث اصلی و حتی می‌توان گفت اصلی‌ترین مباحث فلسفۀ اسلامی است، در فلسفۀ مشاء و اشراق و حکمت متعالیه دنبال می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: روشن است در هر بحث، در صورت امکان، به تاریخچۀ بحث در ادیان و مذاهب و حتی نحله‌ها و مکتب‌های فلسفی قبل از سه مکتب‌ فلسفی نیز اشاره خواهد شد.

وی افزود: سیر مباحث در این کتاب تتبع و تحقیق، تجزی ‌و تحلیل، نقد و بررسی در موارد لازم و احیاناً ارائۀ نظریۀ جدید خواهد بود و صرف توصیف اقوالْ موردنظر این نوشتار نخواهد بود.

پهلوانی به معرفی کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت حسن معلمی تألیف شده که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) تهیه و در انتشارات این دانشگاه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «خدا، انسان و معاد در فلسفه اسلامی» با 340 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات