۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۳۴۳
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

نظارت بر ساخت و سازهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نظارت بر ساخت و سازهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان در معرض حوادث طبیعی قرار دارد، گفت: سازمان نظام مهندسی در این زمینه وظیفه سنگینی را به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور و استان ما در معرض حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و مسائلی از این قبیل قرار دارد، امروزه رعایت اصول مهندسی از ضروریات ساخت و سازها است.

وی با بیان اینکه رعایت اصول استاندارد در مراحل ساخت و ساز از سرمایه‌گذاری انجام‌شده نیز حفاظت می‌کند، افزود: باید اهمیت کار نظام مهندسی فرهنگسازی شود و مردم، ادارات و شهرداری‌ها نیز این موضوع را بپذیرند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی در این زمینه وظیفه سنگینی را به عهده دارد و باید نظارت‌های مهندسی را در مراحل ساخت و ساز افزایش داده و تلاش کند که رأی و نظر مهندسان ناظر این سازمان مورد پذیرش مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ساخت و طراحی یک سازه غیراستاندارد ممکن است منجر به حادثه‌ای تلخ برای خانواده‌ها شود، از سامان نظام مهندسی استان خواست که از طریق برگزاری نشست‌هایی با شهرداری‌ها مسأله رعایت اصول ساختمان‌سازی را با جدیت در دستورکار قرار دهند.

وی عدم رعایت ضوابط و اصول ساختمان‌سازی توسط برخی بساز و بفروش‌ها را از دیگر مشکلات استان عنوان و بیان کرد: بساز و بفروش‌ها تخلفات بسیاری را انجام می‌دهند و لازم است نظارت‌ بر کار آنها افزایش یافته و جلوی تخلفات آنها گرفته شود.

امام جمعه یاسوج کاهش هزینه‌های نظام مهندسی را از دیگر راه‌ها برای فرهنگسازی در زمینه رعایت اصول ساختمان‌سازی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم شهرهایمان را زیبا و بر اساس اصول مهندسی طراحی کرده و بسازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه ما امروز ام‌القرای جهان مستضعفان هستیم و باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها الگو باشیم، ابراز کرد: ما انقلابی متعالی و جهانی داریم و به همین جهت باید اقدامات ما در زمینه‌های مختلف نیز متعالی و پیشرفته باشد تا نماد خوبی را از خود در اذهان دیگران نشان دهیم به طوریکه سایر کشورها از ما الگو بگیرند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات