۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۴۱۳۷۰
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

عصر امامت امام باقر دوران نوزایی شیعه بود

عصر امامت امام باقر دوران نوزایی شیعه بود
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به خدمات امام محمدباقر (ع) به اسلام، گفت: درواقع عصر امامت امام باقر (ع) دوران نوزایی شیعه بود.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: دوران زندگی امام پنجم، امام باقر (ع) به‌طور کامل ادامه منطقی دوران زندگی امام سجاد (ع) است.

وی افزود: در ابتدای دوران امامت ایشان با تلاش‌های طاقت‌فرسای پدر بزرگوارشان یعنی امام سجاد (ع) شیعه دوباره احساس وجود و شخصیت می‌کند؛ به‌گونه‌ای که گفته‌اند «الامام السجاد (ع)، باعثُ الاسلام من جدیدٍ»؛ امام سجاد (ع)، اسلام را دوباره بازسازی کرد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: دعوت شیعی که چند سالی بر اثر حادثه کربلا و حوادث خونین پس از آن مانند حادثه حَرِّه و حادثه توّابین و سختگیری‌های خلفا متوقف مانده بود و جز در پوشش‌های بسیار ضخیم ارائه نمی‌شد، دوباره افزایش یافت.

وی افزود: در دوران امام محمدباقر (ع) در بسیاری از اقطار کشورهای اسلامی، مخصوصاً در عراق و حجاز و خراسان، دعوت شیعی ریشه دوانیده و قشر وسیعی را به خود متوجه ساخته و حتی در دایره‌های محدودتر به‌صورت یک پیوند فکری و عملی که می‌توان از آن به یک تشکیلات حزبی تعبیر کرد، درآمده بود.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: درواقع با تلاش‌های امام محمدباقر (ع) آن روزی که امام سجاد (ع) می‌فرمود: «مَا بِمَکةَ وَ اَلْمَدِینَةِ عِشْرُونَ رَجُلاً یُحِبُّنَا»؛ یعنی در همه حجاز، دوستان و علاقه‌مندان ما به بیست نفر نمی‌رسند، سپری شده بود.

وی افزود: از طرفی هم خلفای مروانی پس از دوران اقتدار بیست‌ساله عبدالملک بن مروان و فروکوفتن همه سرهای داعیه‌دار و فرونشاندن همه شعله‌های مخالفت، احساس امنیت و رضایت می‌کردند و هم به آن جهت که متاع آسان به‌دست‌آمده خلافت را مانند گذشتگان خود قدر نمی‌دانستند و نیز به جهت سرگرمی‌هایی که معمولاً لازمه آن جاه و جلال است، چندان به کار تشیع نمی‌پرداختند و درنتیجه امام و یارانش تا حدودی از تعرض‌های آنان در امان بودند و به همین دلیل توانستند منشأ اثرات فراوانی برای اسلام و تشیع باشند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به خدمات امام محمدباقر (ع) به اسلام، گفت: درواقع عصر امامت امام باقر (ع) دوران نوزایی شیعه بود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات