۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۴۱۳۷۸
مدیر حوزه علمیه فارس:

روح حاکم بر منشور روحانیت خروج طلاب از انزوای سیاسی و اجتماعی است

روح حاکم بر منشور روحانیت خروج طلاب از انزوای سیاسی و اجتماعی است
حجت الاسلام استوار میمندی با بیان این که روح حاکم بر منشور روحانیت خروج روحانیت از انزوای سیاسی و اجتماعی است، گفت: اگر خدمات حوزه نبود امروز خبری از نظام اسلامی نبود.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه میزان همراهی اجزای مختلف حوزه علمیه با گفتمان امام خمینی متفاوت است، گفت: از میان مراجع تقلید برخی اندیشه امام خمینی را به طور کامل دریافت کرده و طبق آن مشی می کنند اما تعدادی نیز از لحاظ تئوری و عملی با این اندیشه بیگانه هستند.

حجت الاسلام استوار میمندی عنوان کرد: برخی از اساتید در حوزه علمیه به شدت گفتمان امام خمینی را درک کرده اند اما اساتید دیگری نیز وجود دارند که به گفتمان امام خمینی باور ندارند.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه مدیریت حوزه علمیه از ابتدای انقلاب در مسیر اندیشه انقلابی حرکت کرده است، اظهار داشت: مدیریت کنونی حوزه های علمیه با تلاش های آیت الله اعرافی براساس آرمان های امام و رهبری در حال حرکت است.

وی یکی از چالش های اساسی حوزه علمیه را رسوخ نظریه جدایی دین از سیاست در لایه های عمیق حوزه علمیه دانست و ابراز کرد: متاسفانه در میان علاقه مندان به آرمان های امام خمینی نیز فاصله گرفتن از سیاست و حکومت دینی مشاهده می شود.

حجت الاسلام استوار میمندی روح حاکم بر منشور روحانیت را خروج روحانیت از انزوای سیاسی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه تحول خواه برای از میان بردن این انزوا بر اساس فقه سنتی ناظر به اقتضائات روز جامعه به دنبال حل مشکلات است.

مدیر حوزه علمیه فارس به خدمات حوزه علمیه به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تئوریزه کردن مبانی نظام اسلامی مانند ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، وحدت اسلامی و آرمان فلسطین از خدمات حوزه علمیه است.

وی تامین کادر و نیروی انسانی دانشگاه ها و مراکز فرهنگی را از دیگر خدمات حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: امام خمینی در منشور روحانیت خط مشی و مسیر کلی را برای حوزه و روحانیت ترسیم کرده است.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه منشور روحانیت در هدایتگری حوزه و روحانیت نقش مهمی داشته است، اظهار داشت: حوزه در مسیر خدمت به جامعه قدم برداشته است و اگر خدمات حوزه علمیه نبود امروز خبری از انقلاب و نظام اسلامی هم وجود نداشت./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
اگه طلبه های امروزی بیدار شن ادم خور میشن پس بهتره که سرافکنده وخجل باشن .اینها گرگن
0
0