۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۴۱۶۳۶

کتاب «از سیادت تا وزارت» به چاپ سوم رسید

کتاب «از سیادت تا وزارت» به چاپ سوم رسید
کتاب «از سیادت تا وزارت: آشنایی با مبانی رشد در هفت سال اول، دوم و سوم» به همت انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) به چاپ سوم رسید.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «از سیادت تا وزارت: آشنایی با مبانی رشد در هفت سال اول، دوم و سوم» از مباحث محمدجعفر غفرانی، با تهیه و تنظیم یاسر رضازاده به همت انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت (ع) به چاپ سوم رسید.

محتوای کتاب

کتاب «از سیادت تا وزارت» در سه بخش تنظیم و تدوین شده است:

۱. سیادت در رشد (آشنایی با مبانی رشد در هفت سال اول)

۲. ادب معبودیت (آشنایی با مبانی رشد در هفت سال دوم)

۳. بلوغ مشاورت و وزارت (آشنایی با مبانی رشد در هفت سال سوم)

در بخش اول مباحثی درباره کلیات رشد در دوره هفت سال اول، استعداد و قابلیت انسان، مرحله‌ای بودن رشد، مراحل و دوره‌های رشد، دوران امیری، مادر، نوازش، تغذیه، مجذوب مادر، امر و نهی، پدر، اذان و اقامه، بازی، لباس بچه، الگو، زمینه رشد عاطفی، رشد اجتماعی، شناخت خدا، راه حریص نشدن، کمک کردن، عبادت، امامزاده، امانت، صحبت، ترساندن کودک و... بیان شده است.

در بخش دوم کتاب، موضوعاتی، چون کلیات رشد در هفت سال دوم، رحمت خدا، تعلیم واژه‌ها، واژه تعقّل، تعلیم نظم، سوال، دیدن زیبایی، تأدیب، استقلال فرزند، شوق مذهبی، تنها یا تنهایی، تقویت قیام فرزندان، استدلال، موافق و مخالف درمانی، جلسه خانوادگی، دفترچه آموزش، استحمام، خواندن زندگی نامه، نحوه مواجهه، توقع و مقایسه، مشغول بودن، شورای دانش آموزی، لباس و خواب و... بیان می‌شود.

در بخش سوم، کلیات رشد در دوره هفت ساله سوم، مشورت و وزارت، تفکر انتزاعی، تفکر عینی، خودشناسی، درک زیبایی و حمد، اعتماد و شخصیت، صفت سازی، رشد اجتماعی، نقش اجتماعی، توانستن و نتوانستن، تغییر نشانه رشد، قانون و مقررات، راهکار رفع تنهایی، مشکلات هفت سال سوم، هماهنگی والدین، محیط خواب، بازیگر و کارگردان، همسرداری و تعیین سرنوشت مطرح شده است.

کتاب «از سیادت تا وزارت» از جمله کتاب‌های جدید تربیتی است که خواندن آن را در کنار کتاب‌های «تربیت دینی کودک» و «مربی و تربیت» مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، «تربیت فرزند» مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، «تربیت فرزند در اسلام» آیت‌الله حسین مظاهری و «تربیت فرزند» استاد علی صفایی حائری (عین صاد) به خانواده‌ها و فعالان تربیتی می‌توان پیشنهاد کرد.

لحن گفتاری این کتاب، مخاطب را با خود همراه می‌کند و تأملات و تلنگر‌های زیادی به او می‌زند و همین امر «تنبّه/ آگاهی» برای والدین فوق العاده نیاز است.

برشی از کتاب

۱. اگر بخواهیم بچه‌هایمان را به مرحله سیادت برسانیم، قبل از آن باید خودمان به این سیادت برسیم. سیادت یعنی اینکه مراقب خودمان باشیم. اگر ما مراقب خودمان باشیم، باور کنید. شک نکنید، همسر شما، فرزند شما هم مراقب خودشان می‌شوند. (ص۸۱)

۲. در هفت سال دوم، چیزی که بچه را به لجبازی و انحراف می‌کشاند و اعتماد هفت سال را خراب می‌کند، اعمال قدرت است. نمی‌بایست به بچه در هفت سال دوم، اعمال قدرت شود. هر چقدر اعمال زور و قدرت نهایی در مقابل بچه‌ها در هفت سال دوم کمتر باشد، یا اصلاً نباشد، هدایتی که برای بچه در هفت سال دوم صورت می‌گیرد، یک هدایت نرم، لطیف، ظریف و نامحسوس‌تر باشد، فرزند ما در هفت سال دوم، بهتر ادب می‌شود. هفت سال دوم باید بچه‌ها را جهت دهیم نه با اعمال زور، بلکه با هدایت حکیمانه و مناسب با سن فرزندانمان. (ص۹۶)

چاپ سوم کتاب «از سیادت تا وزارت» در ۲۲۴ صفحه، قطع وزیری، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۳۰۰۰ تومان در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت (ع) منتشر شده است. /۹۹۸/
میثم صدیقیان
ارسال نظرات