۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۱۶۹۸

نقد کتاب «یک لحظه تا آسمان» برگزار شد

نقد کتاب «یک لحظه تا آسمان» برگزار شد
 کتاب «یک لحظه تا آسمان» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کتابخانه عمومی شهید باهنرارومیه نقد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «یک لحظه تا آسمان» نوشته توحید اصغرزاده با حضور جمعی از نویسندگان و علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی شهید باهنر ارومیه نقد و بررسی شد.

در ابتدای این نشست ستاره صولت، مسئول کتابخانه شهید باهنر ارومیه گفت: کتاب «یک لحظه تا آسمان» نوشته توحید اصغرزاده مشتمل بر نثرهای شاعرانه و کوتاه در مورد زندگی و لحظه شهادت ۸۸ نفر از شهدای گمنام استان آذربایجان‌غربی است که در سال ۱۳۸۹ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی افزود: این کتاب با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه، علی رزم آرای، منتقد ادبی در ابتدای جلسه به معرفی نویسنده کتاب پرداخت و گفت: توحید اصغرزاده در سال ۱۳۴۱ در شهرستان ماکو  متولد شد و کار نویسندگی را از سال ۱۳۷۱ با نگارش قصه‌های کوتاه در روزنامه اطلاعات شروع کرد و کتاب «یک لحظه تا آسمان»، ژانری ویژه در حد فاصل داستان، گزارش و نثر شعرگونه است.

سیاوش رحیمی، نویسنده و منتقد ادبی دیگر حاضر در این جلسه ضمن تبریک به نویسنده به دلیل به کاربردن چنین دقت و گزینشی در نوشتن زندگی نامه شهدا و به تصویر کشیدن لحظه شهادت شهدا، گفت: این کتاب، اثر ارزشمندی است ولی در زبان شاعرانه افراط کرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

فاطمه باباخانی، دیگر منتقد کتاب نیز در این راستا اظهار کرد: مقدمه کتاب که خوانده می شود، مشخص است که قصد نویسنده پی بردن به معرفت آنی رزمنده در لحظه شهادت است و ساختار کتاب و تصاویر شهدا در پایان کتاب ارزشمند است و ورود به زندگی شخصی شهدا می‌توانست در درک فرهنگ ایثار موثر باشد.

در پایان این محفل ادبی، توحید اصغرزاده، نویسنده کتاب ضمن قدردانی خود نسبت به نظرات اهل قلم، کتاب خود را تلاشی در جهت نشر فرهنگ جبهه و شهادت و دفاع از وطن و ناموس و دین دانست و اظهار خرسندی کرد که توانسته در جهت معرفی ۸۸ نفر از شهدای این استان گامی بردارد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات