۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۲۰۸۵
حجت الاسلام عمادی:

حوزه علمیه نسبت به گفتمان سازی بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشد

حوزه علمیه نسبت به گفتمان سازی بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشد
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید در جامعه تبدیل به گفتمان شود و حوزه در این عرصه رسالت مهمی برعهده دارد.

حجت الاسلام جعفر عمادی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب متوجه نسل جوان است، گفت: وظیفه حوزه علمیه در بیانیه گام انقلاب اسلامی تبیین این بیانیه است.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه یک مرجع فکری در جامعه است و به همین دلیل وظیفه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را باید عهده‌دار شود، جوانان، دانشگاهیان و عموم مردم مخاطب حوزه علمیه در این عرصه هستند و  لازم است تبیین مبانی گام دوم انقلاب برای آنها انجام شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان، خاطرنشان کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک رسالت مهم برای حوزه علمیه است. رهبر معظم انقلاب به صورت خیلی مختصر و چکیده آنچه را که باید در رابطه با کلیت نظام مقدس اسلامی، وظایف نظام و هرآنچه در نظام تا الآن اتفاق افتاده است را بیان کرده و به دلیل مختصر بودن باید این موضوع به صورت دقیق و کامل تبیین شود.

بیانیه گام دوم باید گفتمان سازی شود

حجت الاسلام عمادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به آیت الله شب زنده دار فرموده‌اند به روی کلمه به کلمه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار کرده‌ام، تصریح کرد: اینکه ایشان چنین تمرکز و دقتی به روی بیانیه گام دوم انقلاب داشته‌اند نشان دهنده دقت بالای تدوین این بیانیه و اهمیت آن است و لازم است این بیانیه مورد شرح و تبیین و توضیح دقیق قرار بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به حجت الاسلام رستمی نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها فرمودند، بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل به گفتمان عمومی سطح جامعه به ویژه دانشگاهیان شود. این گفتمان سازی اگر صورت نگیرد قطعا بیانیه گام دوم انقلاب پیاده سازی نخواهد شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: همانطور که جنبش نرم افزاری و تولید علم در دانشگاه‌ها علیرغم باور برخی افراد تبدیل به گفتمان شد باید بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفتمان سازی شود، بیانیه گام دوم اگر بخواهد اجرایی شود و توصیه‌های رهبر انقلاب اجرایی شود باید تبدیل به گفتمان عمومی شده و همه مردم این بیانیه را بلد باشند.

حجت الاسلام عمادی با تأکید بر نقش آفرینی مؤثر حوزه علمیه در گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: قرآن و روایات و فرمایشات امام خمینی منابعی هستند که رهبر معظم انقلاب به آن برای تدوین بیانیه گام دوم انقلاب مراجعه داشته‌اند و حوزه‌های علمیه نیز باید با اتکا به این منابع به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در کشور اقدام کنند./1304/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات