۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۲۲۴۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان مطرح کرد؛

ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و مناجات برای مقابله با کرونا

ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و مناجات برای مقابله با کرونا
حجت الاسلام شاه فضل گفت: در شرایط سخت امروز ضمن رعایت مسائل بهداشتی و درمانی باید با دعا و مناجات ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: امروز ویروس کرونا به سراسر دنیا حمله کرده و انسان پیشرفته قرن ۲۱ را با چالش بزرگی روبرو کرده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر خداوند در قرآن می‌فرماید امر به معروف کنید دلیل آن این است که اگر برخی گناه کردند و دیگران امر به معروف نکردند و یا امر به معروف شان فایده نداشت، اینگونه نیست که بلا و مصیبت فقط به گناهکاران برسد، بلکه انسان‌های خوب و پاک هم به بلای آن‌ها گرفتار می‌شوند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) دو نکته مهم برای خروج از بحران را بیان کرده است، افزود: نخستین نکته رعایت نکاتی است که متخصصین امر در خصوص جلوگیری از گسترش ویروس بیان می‌کنند، اما متاسفانه برخی از متدینین جاهل با مسخره کردن این نکات سبب وهن دین شده اند.

دبیرجامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در آیات ۹۴ و ۹۵ سوره مبارکه اعراف می‌فرماید، ما امت‌های قبلی را به امید تضرع و بازگشت به سوی خدا به سختی‌ها و گرفتاری‌ها مبتلا کردیم، اما آن‌ها وقتی گرفتاری‌ها را دیدند به دلیل اینکه قساوت قلب داشتند تضرع نکردند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: خداوند می‌فرماید، این نوع تفکر سبب می‌شود تا عذاب ما یک مرتبه بر آن‌ها نازل می‌شود و آن‌ها را هلاک می‌کند و دیگر فرصتی برای برگشت برای آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: از این آیات و سایر آیات قرآن می‌توان نتیجه گرفت در این شرایط سخت ضمن رعایت مسائل بهداشتی و درمانی باید با دعا و مناجات ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و از خدا بخواهیم ضمن بخشش گناهان، لطف و رحمت خود را شامل حال ما کند و مردم و کشور ما را از بلا‌ها و مصیبت‌ها نجات دهد./۱۳۰۷/ت303/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات