۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۴۲۲۴۶
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

طلاب در هیچ شرایطی مطالعه، تحقیق و مباحثه را تعطیل نکنند

طلاب در هیچ شرایطی مطالعه، تحقیق و مباحثه را تعطیل نکنند
آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه طلاب در هیچ شرایطی مطالعه، تحقیق و مباحثه را تعطیل نکنند، گفت: طلبه باید یار مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، دوشنبه شب در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب همین مدرسه علمیه برگزار شد، به حدیث شریف عنوان بصری اشاره کرد و گفت: در این حدیث شریف چنین آمده که انسان به تزکیه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه انسان در هر شرایط و سنی نیازمند تزکیه و خودسازی است، ادامه داد: بنابراین در مساله تقرب الی الله شرط زمانی، مکانی و سنی وجود ندارد حتی انسان در واپسین لحظات عمر می تواند توبه کند، چرا که خداوند دائم الفیض بوده و هرگز درب فضل الهی به روی انسان بسته نمی شود.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان هرگز نباید از رحمت و مغفرت الهی ناامید شود، اظهار داشت: طلاب جوان در همه حالات باید به دنبال جذبه الهی باشند، طبق صریح روایات؛ عالمی که به علم خود عمل نمی کند همانند چهارپایی می ماند که به دور خود می گردد و ترقی ندارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه جناب بصری برای همگان الگو و مایه امید است، عنوان کرد: انسان برای رسیدن به معرفت و قرب الهی باید عطش داشته باشد، انسان اگر به دستورات دین عمل کند با همان نماز مجذوب رحمت الهی می شود.

وی با بیان اینکه علما واسطه بین مردم و امام زمان(عج) هستند، ابراز کرد: بالا بردن سطح آگاهی و معلومات مردم از جمله وظایف علما به شمار می رود لذا یک نوع پدری و سرپرستی وجود دارد که اهل بیت(ع) برای علما منظور کردند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه طلبه باید یار مردم باشد، عنوان کرد: طلاب توجه داشته باشند در سختی ها باید یار و دلدار مردم بود و به حمایت از ضعفا برخاست و مردم را باید به سنگر دعا و توسل دعوت کرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مساجد، امامزاده‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه را پایگاه های رحمت الهی خواند و گفت: انسان باید برای این مکان ها دلتنگ شود اگر این امور برچیده شود عذاب الهی نازل می شود.

وی با تاکید بر اینکه طلاب درس را تعطیل نکنند، اظهار داشت: درسی که قربةالی الله خوانده می شود در بلایا خود کشتی نجات است بنابراین طلاب به بهانه های مختلف نباید عمر خودشان را تلف کرده و مطالعه، تحقیق و مباحثه خود را تعطیل کنند.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ها با همان روحیه طلبگی سحرهای ماه رجب را غنیمت بدانند و از این فرصت با عظمت غفلت نکنند و به اهل بیت(ع) که کانون‌ نور هستند پناه ببرند؛ همچنین دروس خود را با همین شبکه های مجازی برای کسب رضایت امام زمان(عج) دنبال کنید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات