۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۴۲۴۵۹
مدیر اتحادیه کانون های فرهنگی کاشان:

مهمترین کار در شرایط سخت امروز ایجاد آرامش در جامعه است

مهمترین کار در شرایط سخت امروز ایجاد آرامش در جامعه است
حجت الاسلام باغستانی گفت: در شرایط سخت امروز مهمترین کار ایجاد آرامش در جامعه است و این آرامش با یاد و ذکر خدا محقق خواهد شد.
حجت الاسلام علی باغستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک اعیاد رجبیه، میلاد با سعادت امام جواد و میلاد فرخنده امیر مومنان (ع) با تقدیر و تجلیل از تلاش بی وقفه پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا؛ تلاش آن‌ها را جهاد در راه بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: مردم باید متوجه باشند تمامی توصیه‌های کادر پزشکی و درمانی برای همه یک حجت است.

به گفته وی مردم توصیه‌های بهداشتی دست اندارکاران بهداشت و درمان را باید سرلوحه امور خود قرار دهند و موارد بهداشت ایمنی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: امام جواد می‌فرماید، سه خصلت انصاف در معاشرت با مردم، در مشکلات با یکدیگر همدردی کردن و همراه و همدن شدن با معنویات محبت را جلب می‌کند.

حجت الاسلام باغستانی گفت: مردم باید تمامی توصیه‌های بهداشتی که از سوی مسؤولان بهداشت و درمان ارائه می‌شود را سرلوحه امور خود قرار داده و موارد بهداشت ایمنی را رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اسلام و پیامبر اکرم (ص) یکهزار و ۴۰۰ سال قبل بهداشت فردی و اجتماعی را مورد توجه قرار داده است و امروز همه در این شرایط اضطراب و نگرانی در آزمون و بلای الهی قرار داریم.

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت (ره) می‌فرماید، مرتب دعای الهی عظم البلا را بخوانید، گفت: امام حسن (ع) می‌فرماید در دوره آخرالزمان در معرض فتنه‌ها و بلا‌هایی قرار می‌گیرید که برای دور شدن از فتنه‌ها و بلا‌ها به فرزندم امام زمان (عج) متوسل شوید.

وی افزود: در شرایط سخت امروز مهمترین کار ایجاد آرامش در جامعه است و این آرامش با «الا بذکر الله تطمئن قلوب» با یاد و ذکر خدا محقق خواهد شد.

حجت الاسلام باغستانی گفت: امروزدر شرایطی که استفاده از مساجد فراهم نیست، بهترین راهکار برای رسیدن به آرامش قرائت زیارت عاشورا و ادعیه دسته جمعی اعضای خانواده در خانه و متوسل شدن به اهل بیت (ع) است.

مدیر عامل اتحادیه کانون های فرهنگی کاشان با اشاره به تبلیغات دشمن علیه نظام در شرایط به وجود آمده امروز در کشور، ابراز کرد: دشمن از شرایط به وجود آمده در کشور به دنبال بهره برداری است.

وی افزود: برخی نیز در داخل کشور با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دانسته و ندانسته با دشمن همراهی می‌کنند و حرف‌های ناامید کننده دشمن را بازنشر می‌دهند.

به گفته وی ناامید شدن از خدا، گناه کبیره است و امروز هر اقدامی که سبب یاس و ناامیدی در جامعه شود گناه کبیره است و قابل بخشش نیست.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مراسم‌های اعتکاف خانوادگی برگزار کنید و با خواندن نماز اول وقت و تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا قلب‌های خود و خانه‌های خود را نورانی کنیم./۱۳۰۷/ت310/ب1
 
گزیده ای از این خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات