۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۶۲۸
ورود جهادگران بسیجی گیلان در عرصه نبرد با کرونا‌؛

تولید ‌ماسک ‌در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا

تولید ‌ماسک ‌در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا
جهادگران بسیجی گیلان با تولید انبوه ماسک‌ بهداشتی وارد عرصه نبرد با ویروس کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیاری از گروه‌های جهادی و بسیجیان گیلان این روزها با توجه به کمبود محصولات و ماسک بهداشتی، گرد هم جمع شدند تا با تولید انبوه ماسک بهداشتی بخشی از نیازهای مردم و کادر درمانی استان گیلان را رفع کنند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در گیلان و ایجاد موجی از وحشت و اضطراب میان مردم، کمبود ماسک و بسیاری از محصولات بهداشتی، دستکش و دیگر مواد ضدعفونی‌کننده در بسیاری از داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان گیلان موجب نارضایتی بیشتر مردم شده ‌تا جایی‌که هنوز هم ماسک در بسیاری از داروخانه‌ها موجود نیست.

اما از طرفی این روزها از خودگذشتگی مدافعان سلامت و کادر درمانی بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا یادآور خاطرات و ایثارهای رزمندگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم تا پای جان در مقابل دشمنان ایستادند و تمام توان و تلاش خود را به‌کار گرفتند.

از سوی دیگر گروه‌های جهادی که با درنظر گرفتن اهمیت ملزومات بهداشتی و کمبود ماسک در سطح جامعه به‌صورت خودجوش با چرخ‌های خیاطی خود پای کار آمدند تا با تولید انبوه ماسک بهداشتی بخشی از نیازهای همشهریان خود و کادر درمانی بیمارستان‌ها را رفع کرده و بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل جوان معنا کنند.

برای اینکه از نزدیک شاهد ابتکارات و زحماتشان باشیم در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا(س) رشت حضور پیدا کردیم؛ مکانی که اعضای کانون جوانان رضوی استان گیلان مشغول تهیه ماسک برای همشهریان خود بودند.

یکی از بسیجیان عضو گروه جهادی جوانان رضوی گیلان با اشاره به فعالیت‌های مذهبی این گروه در طول سال اظهار داشت: در این ایام بیشتر مدارس و دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند از طرفی فعالیت‌های مذهبی ما هم در کانون جوانان به دلیل این ویروس کاهش یافته بود از این رو فرصت را مناسب دیدیم تا با دوخت ماسک هم کار جهادی انجام دهیم و هم به جامعه خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه دوستان ما با مسئولان بهداشت هماهنگ کردند و بودجه‌ای نیز برای دوخت ماسک از طرف شهرداری فراهم شد تصریح کرد: ان‌شاءالله دست به دست هم می‌دهیم و این بحران را نیز همانند سایر بحران‌ها پشت سر می‌گذاریم.

یکی دیگر از بانوان بسیجی عضو گروه جهادی جوانان رضوی گیلان با اشاره به هدف خود از حضور در این جمع و کمک به دوستان خود بیان کرد: با توجه به کمبود و کاهش محصولات بهداشتی و ماسک در سطح شهر رشت و داروخانه ها تصمیم گرفتیم که با کمک تیم جهادی‌مان برای کمک به کسانی که نیاز به ماسک دارند مقداری ماسک تهیه کنیم.

پس از این مکان به واحد دیگری رفتیم که بانوان بسیجی پایگاه شهید ایلچی و پایگاه کوثر رشت با روحیه‌ای سرشار از نشاط و آرامش معنوی خاصی مشغول تهیه و دوخت ماسک برای همشهریان خود بودند و یاد بانوان جهادگری را در ذهن‌مان زنده کردند که در دوران دفاع مقدس در یک مکان گرد هم جمع می‌شدند و لباس رزم رزمندگان را با دست خود می‌دوختند.

یکی از بانوان بسیجی با بیان اینکه این مکان با همت سپاه تدارک دیده شده است اظهار داشت: ما خواهران بسیجی پایگاه شهید ایلچی و کوثر رشت با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز جامعه تصمیم گرفتیم که دور هم جمع شویم و برای همشهریان خود ماسک تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه در این مکان حضور پیدا کنیم، محیط دوخت و دوز توسط سپاه گندزدایی شد و پس از آن خواهران بسیجی چرخ‌های خیاطی خود را برای تولید و دوخت ماسک آوردند البته چرخ‌های خیاطی هم ضدعفونی شدند و خواهران کار خود را آغاز کردند و اکثرشان از صبح تا عصر مشغول خدمت هستند.

بانوی دیگری بیان کرد: خواهران ما در این مکان جمع شدند و مشغول تهیه ماسک برای شهروندان هستند و قصد دارند که این ماسک را به دست مردم برسانند تا مردم استرس کمبود یا نداشتن ماسک نداشته باشند.

یکی از بانوان بسیجی نیز با روحیه‌ای بسیار خوب و معنوی گفت: من نیز با این هدف در این مکان حضور یافتم تا به کشورم، رهبرم و مردمم خدمت کنم و حتی چرخ خیاطی خود را آوردم و از صبح تا عصر اینجا هستم تا بتوانیم با یاری یکدیگر به جامعه خدمت کنیم و برای مردمی که به ماسک نیاز دارند ماست تولید کنیم.

یکی از بانوان بسیجی نیز خواستار برخورد جدی با کسانی‌که اقدام به احتکار ماسک و لوازم بهداشتی می‌کنند شد و بیان کرد: من نیز امیدوارم که تمام ماسک‌ها و لوازم بهداشتی در داروخانه‌ها و مکان‌های مختلف به راحتی و با قیمت مناسب به دست مردم برسد و از قوه قضاییه نیز تقاضا داریم که با کسانی که اقدام به احتکار ماسک می‌کنند برخورد جدی شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات