۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۴۲۶۹۲

دانشجویان آذربایجان شرقی کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند

دانشجویان آذربایجان شرقی کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند
دانشجویان انقلابی آذربایجان شرقی در یک نامه اعتراضی، کشتار و شکنجه مسلمانان هند را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان انقلابی استان آذربایجان شرقی طی نامه‌ای به نخست وزیر هند، کشتار و شکنجه مسلمانان این کشور را محکوم کردند.

این نامه که به امضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان رسیده، طی رونوشتی به سازمان ملل متحد و وزارت امور خارجه نیز ارسال شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «در روزهای گذشته تعداد زیادی انسان بی‌گناه در آتش غضب و خشم هندوهای تندرو در کشور هند سوختند. مساجد زیادی به آتش کشیده شدند و ده‌ها خانه و مغازه با خاک یکسان شدند. بسیاری از این قربانیان به ضربات وحشیانه چوب و سنگ و چماق جان دادند در حالی که با نهایت مظلومیت التماس کرده و دست پا می‌زدند تا شاید پلیسی به دادشان برسد.»

در این نامه تصریح شده است: «دانشجویان مسلمان ایران ضمن محکومیت شدید کشتار رخ داده، از دولت هند می‌خواهند تا نسبت به وظیفه قانونی و انسانی خویش در حفظ جان اقلیت مسلمان این کشور متعهد باشد و زمینه بروز این ناآرامی‌ها را با بازنگری و تجدید نظر در سیاست‌های غلط اسلام هراسانه از بین ببرد.»

در این نامه بیان شده است: «در پایان، دانشجویان از نهادهای بین المللی می‌خواهند به سکوت خود نسبت به کشتارها و آزار و اذیت وحشیانه اخیر خاتمه دهند.»/1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات