۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۴۲۸۱۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

دعا و دارو هر دو سلاح مبارزه با بیماری است

دعا و دارو هر دو سلاح مبارزه با بیماری است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: دعا و دارو هر دو سلاح مبارزه با بیماری است و خداوند در گرفتاری‌ها دوست دارد تضرع و گریه بنده خود را بشنود تا از این راه به خدا نزدیک شود.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، از دعا به عنوان یکی از آموزه‌های اصلی دین اسلام نام برد و گفت: دعا نقش زیادی در زندگی انسان دارد.

وی افزود: دعا می‌تواند اقتصاد ما را شکوفا، فرزندان را تربیت، مکر دشمن را خنثی، بیماری را شفا، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک، سبب نزول باران و هزاران هزار نوع گره گشایی باشد.

به گفته وی توصیه‌هایی که اسلام برای دعا دارد معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد و غفلت از آن باعث عقب افتادگی مسلمانان در طول تاریخ شده است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه دعا به تنهایی کارساز نیست بلکه در کنار تلاش عاقلانه باید به دعا نیز توجه داشت اظهار داشت: کشاورز همزمان با کار و تلاش دعا  می‌کند تا خداوند به کارش برکت دهد و بلا‌های احتمالی را از او دورکند، بیمار نیز دارو مصرف می‌کند اماعین حال برای سلامتی خود دعا می‌کند و دانش آموز درس می‌خواند و در کنار آن دعا می‌کند تا در آزمون نمره قابل قبولی بگیرد.

وی دعا و کار و تلاش را کار الهی دانست و افزود: خداوند در قرآن ضمن توصیه به دعا، مکرر دعوت به تلاش کرده است و می‌فرماید، اگر دعای شما نباشد خداوند به شما توجهی نمی‌کند.

به گفته وی اتهامی که این روز‌ها دشمنان اسلام به مسلمانان وارد می‌کنند و به واسطه آن مسلمانان را به تمسخر می‌گیرند این است که می‌گویند شما با دعا می خواهید ویروس کرونا را از بین ببرید و از درمان استفاده نمی‌کنید.

دبیرجامعه روحانیت کاشان ادامه داد: این گروه از دشمنان با مسخره کردن مکان‌های مذهبی و برنامه‌های دینی سعی در دور کردن جوانان از دین دارند و متاسفانه برخی جوانان مذهبی نیز گرفتار این شبهه شده اند و برخی از مومنین جلسات اهل بیت نیز اسیر این شبهه شده و می‌گویند ذکر صلوات و دعای فرج و امثال آن تاثیری در بیماری ندارد و باید دنبال رعایت بهداشت بود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: بر اساس آموزه‌های دینی دارو و دعا هر دو سلاح مبارزه با بیماری است و خداوند در گرفتاری‌ها دوست دارد صدای تضرع و گریه بنده خود را بشنود تا از این راه به خدا نزدیک شود.

وی افزود: تفاوت مومن با غیر مومن در بیماری‌ها و گرفتاری‌ها این است که انسان غیر مومن زجر بیماری را تحمل می‌کند و به خدا نزدیک نمی‌شود، اما انسان مومن در کنار درک بیماری به خداوند و اهل بیت نیز نزدیک می‌شود و برای همین است که بیماری برای مومن رحمت و برای غیر مومن زحمت است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان اینکه علم و دانش بشر هنوز به مرحله‌ای نرسیده که درک کند دعا چه تاثیری بر روند بهبود بیماری و رفع مشکلات دارد، گفت: اگر منکرین دین آموزه‌های دین را به تمسخر می‌گیرند برای این است که نمی دانند اساس دین اسلام بر پایه ایمان به غیب است.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: بسیاری از آموزه‌های دینی قابل اثبات علمی و فهم عقلی نیست، اما به ما توصیه شده به آن ایمان آورده و به مقتضای آن عمل کنیم، چرا که امور غیبی و ارزش رفتار‌های دینی تا حدود زیادی به غیب بودن آن‌ها است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
چرا دولت و وزارت بهداشت اقدامات جدی تر و سختگیرانه تر انجام نمیدن ! ؟ ...
0
0