۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۴۳۶۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

قرنطینه خانگی فرصتی ناب برای خلوت با معبود است

قرنطینه خانگی فرصتی ناب برای خلوت با معبود است
حجت الاسلام نورالدینی با بیان این که نباید قرنطینه را به چشم یک بحران ببینیم تأکید کرد که این زمان، فرصتی ناب برای خلوت با معبود و اسغفار و دعا در ماه رجب است.

حجت الاسلام روح الله نورالدینی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: تاریخ نسبت به واکنش خداباورانه، متوسلانه و عقلانی ما در مورد این پدیده، قضاوت خواهد کرد.

وی با بیان این که روحیه‌دهی به خانواده‌ها و مخصوصا کودکان را نباید از یاد ببریم، گفت: نباید کارها و حرفهای مان سبب اضطراب در کودکان شود و ایجاد فضای با نشاط در خانه، در این روزها خیلی مهم است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب ابراز کرد: کرونای جدید، غول نیست، ترس از کرونا از خود کرونا خطرناک تر است، از این منظر همه باید بهداشت را رعایت کنیم اما ایجاد وحشت، هرگز! امید به خداوند و یاد او را فراموش نکنیم و یقین بدانیم که «الا بذکر الله تطمئن القلوب» حقیقت دارد و یاد خدا مشکلات و گرفتاری ها را برطرف می‌کند.

وی با بیان این که فرصت بودن در خانه نباید به راحتی از دست برود، گفت: موقعیت قرنطینه و در خانه ماندن را نه به چشم یک بحران، که به دیده‌ یک فرصت بزرگ برای خلوت و راز و نیاز با خدا و استفاده از اذکار و اعمال پرفیض ماه رجب و شعبان بنگریم.

این پژوهشگر کلام اسلامی در ادامه تلاش در عرصه ریشه کن سازی این ویروس منحوس را جهاد در راه خدا عنوان و خاطرنشان کرد: حقیقتا لازم است صمیمانه‌ترین تشکرهای خویش را تقدیم کنیم به پزشکان و پرستاران و همه نیروهای کادر درمانی، این افسران سفیدپوش مبارزه با ویروس منحوس کرونا، چراکه من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق.

حجت الاسلام نورالدینی در پایان در ارتباط با وظایف مردم در این دوران تأکید کرد: بی‌شک، از کمترین وظایفِ ما در این شرایط این است که به توصیه‌های پزشکان مبنی بر رعایت بهداشت و قطع ترددهای غیر ضروری، پایبند باشیم تا ناخواسته زحمت خویش و جامعه را مضاعف نکنیم./1330/ج

ارسال نظرات