۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۴۳۹۵۶
سخنگوی کمیته بحران کاشان خبر داد؛

مقابله با کرونا در کاشان و آران و بیدگل از فاز دفاعی به تهاجمی تبدیل شد

مقابله با کرونا در کاشان و آران و بیدگل از فاز دفاعی به تهاجمی تبدیل شد
مروجی گفت: وضعیت ابتلا به ویروس کرونا سبب شد تا استراتژی ما از روز گذشته برای مقابله با کرونا در شهرستان کاشان و آران و بیدگل از فاز دفاعی به فاز تهاجمی تبدیل شود.
سید علیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اینکه از روز گذشته استراتژی ما برای مقابله با کرونا در شهرستان کاشان و آران و بیدگل از فاز دفاعی به فاز تهاجمی تبدیل شده است، گفت: در این استراتژی، براساس تفاهم نامه منعقده با سازمان بسیج، نیرو‌های پایگاه‌های بسیج با هدف همکاری در آموزش و اطلاع رسانی، ضدعفونی مراکز تجمعی، تشدید نظارت بر صنوف از روز شنبه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند.

به گفته وی با برنامه ریزی ناظران، پیگیری تلفنی در پایگاه سلامت و یا پایگاه بسیج ثبت تلفنی اطلاعات جمعیت تحت پوشش در سامانه Salamat.gov.ir انجام می‌شود.

سخنگوی کمیته بحران کاشان با اشاره به اینکه بطور میانگین هر مراقب سلامت ۷۰۰ خانوار تحت پوشش دارد، گفت: با کمک نیرو‌های بسیج مراقبان سلامت در ۶ روز کاری روزانه حداقل ۱۱۶ خانوار را باید غربالگری کنند.

مروجی ادامه داد: حداقل برای هر مراقب دو نیروی بسیجی در نظر گزفته شده است که با تقسیم کار روزانه با حدود ۴۰ تماس تلفنی توسط سه نفر «یک مراقب، دو نیروی بسیج برای هر بلوک و روزانه مجموع ۱۱۶ تماس» تا پایان هفته صد درصد خانوار‌ها غربالگری خواهند شد.

وی افزود: نیرو‌های حوزه بهداشت به ویژه مراکز ۱۶ ساعته بهداشت، از امروز به بعد برای غربالگری جمعیت تحت پوشش خود در خط مقدم خواهند بود تا با شناسایی زودرس مبتلایان، هم روند درمان را تسریع و از عوارض بعدی و مرگ بیماران جلوگیری کنند و هم با این اقدام فشار کاری بیمارستان‌ها را کم کنند.

سخنگوی کمیته بحران کاشان در ادامه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را ۴۶۹ نفر اعلام کرد و گفت: از تعداد کل نمونه آزمایش‌های ارسالی از دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به انستیتو پاستور تهران، ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۹۱۹ نفر بیمار بهبود و از بیمارستان مرخص شده اند، یادآور شد: تا این لحظه در بین افراد فوت شده از بیماری‌های تنفسی نتیجه آزمایش ۴۶ نفر مثبت و ۱۷ نفر منفی اعلام شده است و پاسخ آزمایش بقیه افراد هنوز دریافت نشده است و به محض اعلام جواب آزمایشات سایر افراد، مجددا آمار به روز خواهد شد و رسما اعلام می‌شود./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات