۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۴۴۰۴۶
معاون وزیر بهداشت:

اگر مردم در خانه بمانند هفته نخست فروردین کرونا کنترل می شود

اگر مردم در خانه بمانند هفته نخست فروردین کرونا کنترل می شود
حریرچی گفت: اگر مردم به توصیه‌ها عمل کنند و در خانه بمانند، تا هفته نخست فروردین می‌توانیم از افزایش سرایت این بیماری جلوگیری کنیم.
ایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میزان عفونت کرونا در شهرستان کاشان را قابل توجه دانست و گفت: از مردم عاجزانه خواهش می‌کنم مراقب باشند و از تردد‌های غیر ضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند و در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه کاشان از نظر تراکم جمعیت، شلوغی خیابان‌ها و خرید کردن هنوز شهر مقابله با کرونا نیست، افزود: مهمترین روش مقابله با این بیماری جداسازی بیماران و به حداقل رساندن تماس مردم با یکدیگر است.

به گفته وی افرادی که هیچ علامتی از بیماری ندارند و کاملا احساس امنیت و سلامت می‌کنند نیز تماس خود را با یکدیگر به حداقل برسانند تا اگر کسی مبتلا به کرونا بود، خود و خانواده خود و دیگران را مبتلا نکند.

حریرچی از مردم درخواست کرد تا با ماندن در خانه چند روزی همکاری کنند تا بتوانیم این روند صعودی را کنترل کرده و روند ابتلای مردم کشور و شهرستان کاشان را به حداقل برسانیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر مردم به توصیه‌ها عمل کنند و در خانه بمانند، تا هفته نخست فروردین می‌توانیم از افزایش سرایت این بیماری جلوگیری کنیم.

وی در ادامه تعطیلی کارخانجات را در اختیار وزارت بهداشت و درمان ندانست و افزود: تصمیم‌گیری در ستاد ملی مبارزه کرونا و شورای تامین انجام می‌شود و نمی‌توان به یک باره همه آن‌ها را تعطیل کرد./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات