۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۱۱۶
مدیر حوزه علمیه تهران:

کرونا را با توکل به خدا و همبستگی مردم شکست می دهیم

کرونا را با توکل به خدا و همبستگی مردم شکست می دهیم
حجت الاسلام رحیمی صادق بر ضرورت درمان پزشکی و اعتقاد به رحمت الهی در شکست کووید19 تاکید کرد و گفت: کرونا را با توکل به خدا و همبستگی مردم شکست می دهیم.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرایط کنونی کشور و جهان را استثنائی دانست و گفت: ملت ایران برای اولین بار نیست که با چنین بیماری، گرفتاری و مشکلاتی روبرو می شوند.

وی افزود: اما باید بپذیریم این بیماری و فضای ترس و واهمه ای که در جامعه بشری ایجاد کرده یک امر استثنائی و ویژه بوجود آورده است؛ ملت ایران بارها ثابت کردند که با وحدت، همدلی، تلاش و مقاومت می توانند در برابر گرفتاری‌ها و سختی‌ها پیروز شوند این بار نیز سربلند و مقاوم پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق با استناد به توصیه‌های کادر سلامت و پزشکان خدوم مبنی بر اینکه بهترین راه مقاومت در برابر ویروس منحوس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است، ابراز کرد: یکی از عواملی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود اجتناب از ترس و واهمه است؛ مردم باید ترس و نگرانی را کنار بگذارند و این به آن معنا نیست که نسبت به مسائل و توصیه‌های بهداشتی بی تفاوت باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: توجه و رعایت امور بهداشتی آن هم در حد اعلی برای مقابله با کووید19 لازم و ضروری است اما رعایت مسائل بهداشتی تنها یک ضلع مثلثی است که می توان بر این ویروس منحوس پیروز شد.

وی ضلع دوم را امید داشتن و امید بخشی به مردم بیان کرد و افزود: اگر مردم با امید و تلاش در در برابر کروناویروس مقاومت کنند می توانند به فضل الهی آن را شکست دهند در نتیجه در این امیدبخشی توجه به مسائل معنوی از جمله دعا و توسل ضروری است، طبق آیات قرآن کریم؛ شفا دست خداوند است و دیگران وسیله هستند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ادامه داد: اگر با همت مردم این دو ضلع محقق شود به طور قطع تلاش و مجاهدت مسؤولان سلامت و کادر درمانی عزیز که متخصص و بسیار متبحر هستند پیروزی بر این ویروس منحوس حاصل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه تهران با تاکید بر اینکه اسلام دین نظافت و پاکیزگی است، گفت: آیات و روایات فراونی در زمینه رعایت بهداشت وجود دارد برای مثال پیامبراکرم(ص) می فرمایند: النظافت من الایمان، یا در جای دیگر آمده پیشگیری قبل از درمان است؛ انسان هنگام بیماری به دارو و درمان باید توجه کند و این امر اصلا منافاتی با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) ندارد بلکه از لوازم توکل و توسل است که انسان هنگام بیماری به دنبال دارو و درمان باشد.

وی افزود: ما آیات و روایات فراوانی داریم که روزه گرفتن بر همه انسان ها واجب است اما اگر انجام این واجب برای سلامت انسان مضر باشد روزه گرفتن حرام می شود، یا در مثال دیگر می توان به وجوب اقامه نماز در حالت ایستاده اشاره کرد که اگر رعایت آن برای انسان مشکل ساز باشد می تواند به صورت نشسته نماز بخواند؛ احکام اسلام به سلامت انسان ها بسیار توجه دارد.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق در پایان خاطرنشان کرد: توجه به نظافت و رعایت مسائل بهداشتی و درمانی یک وظیفه شرعی است همچنین در کنار آن ناامید نشدن از رحمت الهی و توسل داشتن به اهل بیت(ع) از توصیه های مهم آیات و روایات به شمار می رود؛ بنابراین رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به معنویات در شکست کروناویروس ضروری است./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات